سیاست

سرپرست وزارت امورداخله در نشست دوره یی گروه اصلی «کنفرانس امنیتی مونیخ» ، خواستار مبارزه جدی و صادقانه منطقه یی با تروریزم در افغانستان شد

کابل باختر 1 عقرب
محمد عمرداوود زی سرپرست وزارت امورداخله با اشتراک در نشست دوره یی گروه اصلی «کنفرانس امنیتی مونیخ» در دهلی نو، خواستار مبارزه جدی و صادقانه منطقه یی با تروریزم در افغانستان و منطقه شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر، در این نشست که از جانب افغانستان، محمدعمرداوودزی سرپرست وزارت امورداخله، صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت و شیدا محمد ابدالی سفیرکبیر افغانستان در دهلی نو شرکت داشتند در حضور داشت،«آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند، وزیرخارجه مکسیکو، اراکین بلند پایه امنیتی کشور های آلمان، امریکا، بریتانیا، سازمان ملل و برخی از مقام ها و کارشناسان امور امنیتی کشور ها و سازمان های بین المللی برگزار شده بود و به مدت سه روز ادامه داشت.
هدف اصلی این نشست را بحث پیرامون چگونگی از بین بردن تهدید تروریزم در منطقه و جهان تشکیل می داد و اشتراک کننده گان، ضمن آسیب شناسی روند مبارزه با تروریزم راه کار های ملی، منطقه یی و جهانی خود را در خصوص مبارزه با تروریزم و افراط گرایی ارایه نموده و خواستار انجام اقدامات جدی، صادقانه و همه جانبه در این راستا شدند.
در این نشست، محمد عمرداوودزی، سرپرست وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، در حالی که در مورد اوضاع امنیتی کشور به اشتراک کننده گان کنفرانس امنیتی مونیخ توضیحات ارایه می کرد، از عملکرد پیروزمندانه نیروهای امنیتی کشور در امر مبارزه با تروریزم ستایش نموده تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغانستان، آزمون های دشواری را در سال جاری موفقانه پشت سرگذاشته اند که تامین امنیت انتخابات و به عهده گرفتن مسوولیت های امنیتی ازنیروهای بین المللی نمونه های بارز موفقیت این نیروهاست.
سرپرست وزارت امور داخله با یاد آوری از قربانی های مردم افغانستان و نیروهای امنیتی کشور در مبارزه با تروریزم، گفت ریشه کن کردن و نابودی کامل تروریزم، نیازمند مبارزه وتلاش مشترک کشورهای منطقه  است و همکاری جدی و صادقانه در این راستا به نفع صلح و ثبات دایمی در منطقه  و جهان خواهد بود.
محمدعمرداووزی سرپرست وزارت امور داخله، به خصوص بر همکاری صادقانه پاکستان درمبارزه با تروزیزم تاکید ورزیده، خواستار اقدامات جدی پاکستان در ازبین بردن لانه های تروریزم در خاک این کشور، گردید.
سرپرست وزارت امور داخله، با تاکید بر اهمیت جغرافیایی افغانستان به عنوان نقطه اتصال تجارت منطقه یی، تاکید کرد که در صورت مبارزه مشترک، جدی و صادقانه کشور های منطقه در برابر تروریزم و افراط گرایی، و حمایت جامعه جهانی از این روند، افغانستان به شاهراه بزرگ تجارتی و حتا مرکز تجارت منطقه یی تبدیل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا