سیاست

داکتر عبدالله عبدالله:از توسعه و افزایش مبادلات تجارتی میان افغانستان و ازبکستان استقبال می‌کنیم

کابل باختر 5 سنبله
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه امروز با عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان و هیأت همراه‌ در قصر سپیدار ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار، رییس اجراییه از بهبود و افزایش روابط میان افغانستان و ازبکستان استقبال کرد.
داکتر عبدالله عبدالله ازبکستان را دوست تاریخی و متحد افغانستان خواند و ابراز امیدواری نمود که دو کشور با استفاده از فرصت‌های موجود برای بهبود وضعیت منطقه و استقرار صلح و ثبات تلاش و همکاری نمایند.
کاملوف با تشکر از رییس اجراییه از توسعه و افزایش دادوستد تجارتی میان دو کشور خبر داد و تأکید کرد که کشورش برای ادامه و توسعه این همکاری‌ها آماده است. آقای کاملوف صلح و ثبات در افغانستان را به نفع منطقه و دو کشور دانست. کاملوف از نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌یی به اشتراک هند در شهر سمرقند خبر داد و از افغانستان خواست در این نشست اشتراک نماید.
در این نشست، همچنان دو طرف دربارۀ مذاکرات صلح و تلاش‌های منطقه‌ای در این زمینه و پروژه‌های زیربنایی بزرگ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رییس اجراییه با قدردانی از تلاش‌های منطقه‌ یی و کشورهای همسایه در روند صلح، بر اصل مالکیت و رهبری حکومت و مردم افغانستان در این روند تاکید کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا