فرهنگ

اصحابه رسانه یی: تهدید علیه شبکه های تلویزیونی طلوع و یک، تهدید خانواده رسانه ها و آزادی بیان است

کابل باختر/ 21/ میزان
رسانه ها، فعالان رسانه یی و نهادهای حامی خبرنگاران تهدید علیه شبکه های تلویزیونی طلوع و یک را تهدید به خانواده رسانه های افغانستان و آزادی بیان دانستند.
به گزارش آژانس باختر ، اصحاب و مسوولان رسانه های کشور امروز ضمن گردهمایی درکابل هر گونه حمله بر رسانه ها را جنایت جنگی شمرده به طالبان هشدار دادند هرگاه خشونت علیه رسانه ها در کار باشد در گام نخست اخبار این گروه را تحریم خواهند کرد و در گام بعدی تصامیم دیگری را اتخاذ خواند نمود.
این موضع گیری اصحاب رسانه یی در افغانستان در حالی اتخاذ میشود که طالبان به تازگی دو شبکه تلویزیونی (طلوع نیوز و شبکه تلویزیونی یک) را اهداف نظامی خوانده و تهدید کردند با این دو شبکه به عنوان دشمن برخورد میکنند.
طالبان ادعا دارند که اخبار مربوط به آنها در کندز به گونه کاذب نشر شده است.
درحالیکه مسوولان رسانه ها تاکید کردند که آنها مربوط به اطراف جنگی نبوده و نهادهای ملکی هستند و درصورتیکه طالبان با گروه های دیگر ، اعتراضی در برابر رسانه ها دارند طریقه های متعارف برای ابراز این اعتراضات وجود دارد اما هرگونه حمله بر رسانه ها و خبرنگاران جنایات جنگی است .
اصحاب رسانه یی هشدار میدهند؛ درصورت ادامه این گونه تهدید ها و آسیب رساندن به رسانه و خبرنگاران از سوی طالبان و هر گروه دیگر ناگزیر درگام نخست به تحریم اخبار طالبان و در قدم های بعدی تصامیم دیگر اتخاذ خواهند کرد .
آنها بر حمایت دولت افغانستان، نهادهای ملی و بین المللی از رسانه ها افغانستان و کارکنان آنان تاکید کردند.
باید گفت که ریاست جمهوری هم با صدور اعلامیه یی هشدار و تهدید علیه کار رسانه ها را غیر قابل تحمل دانسته و تاکید داشته که حفاظت و دفاع از رسانه ها کار دولت است و دولت متعهد به حفظ آزادی بیان که جز از دستاوردهای عمده است، میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا