اقتصاد

مسئولان وزارت مالیه وبانک انکشاف آسیایی قرارداد کمک مالی اضطراری را امضأ کردند

کابل 20عقرب باختر
بانک انکشاف آسیایی پنجاه وشش اعشاریه شش میلیون دالر را برای بازسازی خسارات ناشی از سیلاب در شمال کشور اختصاص داد.
به گزارش ریاست اطلاعات وارتباط عامه وزارت مالیه به آژانس باختر، عمر زاخیلوال مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور و سرپرست وزارت مالیه و هانس ولدرنگ مسئول بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، امروز قرارداد کمک مالی اضطراری را به ارزش 56.6 میلیون دالر آمریکایی برای بازسازی سیستم آبیاری و زیربنای سرکهای روستایی که بر اثر سیلاب های متعدد، خساره مند شده اند ، امضا کردند که این کمک مالی قرار است در 15 ولایت افغانستان استفاده شود.
این پول  مجموعاً شامل 40 میلیون دالر از صندوق بانک انکشاف آسیایی و 16.6 میلیون دالر کمک اداره انکشاف بین المللی بریتانیا ازطریق صندوق وجهی زیربنای افغانستان میباشد.
سرپرست وزارت مالیه درین مورد گفت: "بازسازی سیستم آبیاری برای بهبود معیشت و دستیابی به ثبات مالی و مصؤنیت غذایی خانواده های روستایی در افغانستان حیاتی میباشد. بهبود سیستم های آبیاری میتواند که تولیدات کشاورزی راافزایش دهد، رشد اقتصادی مردم را بهبود بخشد و در کاهش فقر ممد واقع شود."
مسئول دفتر بانک انکشاف آسیایی در افغانستان گفت:" این کمک مالی سیستم آبیاری را ترمیم نموده و هزاران خانواده ای را که بر اثر سیلاب راه های روستایی خود را از دست داده بودند،  کمک میکند تا به بازارها دسترسی داشته باشند."
در جریان ماه های اپریل و جون امسال، بارش سنگین باران و سرازیرشدن سیلابها در نقاط شمالی افغانستان باعث خرابی و ویرانی های زیادی در شمال افغانستان شد و زندگی افراد زیادی را گرفت. و بیش از 125 هزار نفر در 27 ولایت کشور متاثر و خساره مند شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا