آموزش

واگذاری مکتب افغان ترک هرات به بنیاد معارف ترکیه

شهرهرات 22 عقرب باختر
مکتب افغان ترک هرات طبق تفاهمنامه بین وزارت معارف افغانستان و دولت ترکیه به بنیاد معارف ترکیه واگذار شد.
در مراسمی که به همین خاطر در اداره مکتب افغان ترک با حضور رئیس نظارت تعلیمی وزارت معارف افغانستان، مسئولان بنیاد معارف ترکیه، مدیر امنیت شهری، نمایندگان مقام ولایت، څارنوالی، امنیت ملی، قوماندانی امنیه، ارتباط خارجه و مسئولین بلند رتبه معارف هرات حضور داشتند، کنعان گونیش به عنوان مدیر جدید افغان ترک به همکارانش معرفی شد.
نجیب الله کامران رئیس نظارت تعلیمی وزارت معارف با اشاره به امضای تفاهمنامه تحویل مکاتب افغان ترک به نهاد معارف ترکیه، به روابط نیک و حسنه دولت و ملت های افغانستان و ترکیه اشاره کردو اجرای تفاهمنامه را به نفع معارف افغانستان خواند و بر پیاده شدن آن تاکید کرد.
به گفته مجیب اولوداغ رئیس بنیاد معارف ترکیه دولت آن کشور تصمیم گرفته است ۳۰ میلیون دالر را برای بهبود نصاب تعلیمی مکاتب یاد شده سرمایه گذاری نماید.
اولوداغ از تخفیف ۱۰ درصدی برای فرزندان منسوبان امنیتی افغانستان، ۲۰ درصد تخفیف عمومی، ۱۰ درصد بورسیه برای دانش آموزان و همچنان شامل کردن رایگان متعلمان دارنده مقام در کانکور افغانستان خبر داد. اولوداغ همچنین از افزایش ۵۰ درصدی امتیازات استادان افغان مکاتب افغان ترک یادآور شد.
عزیزالرحمن سروری آمر تعلیمات عمومی ریاست معارف هرات که به نمایندگی از معارف هرات سخن می گفت، از تعهد معارف هرات به همکاری همه جانبه با نهاد معارف ترکیه خبر دادو اجرای توافق وزارت معارف با نهاد معارف ترکیه را اولویت معارف هرات قلمداد کرد.
قابل یاد آوریست دیپلوم های صادر شده از نهاد معارف ترکیه در ۱۵۸ کشور دنیا معتبر است و هم اکنون این نهاد بیش از ۲۰۰ مکتب را در سراسر دنیا اداره می کند./حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا