آموزش

نزدیک به پنج‌ صد افسر، از آکادمی پولیس ملی افغانستان، فارغ شدند

کابل 28 جدی باختر
نزدیک به پنج‌ صد افسر، از آکادمی پولیس ملی افغانستان، به سویه لیسانس، فارغ شدند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر،در محفل فراغت، این افسران در قوماندانی عمومی آکادمی پولیس برگزار شده بود، دیپلوم انجینیر محمد خان معاون ریاست اجراییه، ، سترپاسوال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله، لوی پاسوال اکرام الدین یاور معین اداری وزارت امور داخله و معین وزارت تحصیلات عالی، اشتراک داشتند.
معاون ریاست اجراییه ، فراغت نزدیک به پنج صد افسر پولیس ملی را یک گام مهم و ارزنده در راستای تقویت نیروهای پولیس ملی عنوان کرد گفت که با فراغت افسران جوان و پیوستن آنان به صفوف پولیس ملی، این نیروها بیش از هر زمان دیگرقوی میشوند عملکرد آنان در زمینه مبارزه با تروریزم و مبارزه با جرایم جنایی بهبود خواهد یافت.
وی از رشادت نیروهای پولیس ملی در امر مبارزه با دهشت افگنی ستایش نمود و افسران تازه فارغ را تشویق کرد تا طبق قوانین نافذه کشور، وظایف و مکلفیت های خویش را به شکل بی طرفانه انجام بدهند و مصدر خدمت به مردم گردند.
سپس استرپاسوال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله کشور، پیرامون اهمیت فراغت این افسران از یک دوره تحصیلی چهارساله گفت که آموزش و ارتقای ظرفیت و توانمندی مسلکی نیروهای پولیس ملی، یکی از اولویت های عمده کاری رهبری وزارت امور داخله بوده و این وزارت معتقد است که نیروهای پولیس ملی افغانستان با گذشت هر روز مسلکی تر و توانمندتر میشوند و عملکرد شان در امر تامین امنیت، حاکمیت قانون و مبارزه با دهشت افگنی بهبود می یابد.
وزیر امور داخله، با یاد آوری از فداکاری های نیروهای پولیس ملی کشور، در زمینه تامین امنیت و مبارزه با دهشت افگنی، گفت که با وجود تلاش های دشمنان افغانستان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم، نیروهای پولیس ملی هر روز ظرفیت های خود را بالا می برند و توانمند تر از گذشته در جهت تامین امنیت و مقابله با گروه های تروریستی و تبه کار، ظاهر می شوند و به سوی یک آینده روشن گام برمی دارند.
در همین حال، پاسوال عبدالجبارپردلی، قوماندان عمومی آکادمی پولیس، فراغت این افسران را یک دست آورد بزرگ به آکادمی پولیس عنوان کردو گفت که این نهاد آکادمیک، سالانه صدها افسر تحصیل یافته را تقدیم پولیس ملی افغانستان می کند که حضور آن به تقویت هرچه بیشتر این نیروها منجر می گردد.
محفل یاد شده، با توزیع سند فراغت به فارغان مذکور پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا