آموزش

امتحان کانکوردرولایا ت تخار و کندز برگزار میگردد

کابل باختر22 جدی
امتحان کانکورراه یابی درموسسات تحصیلات عالی، ولایات تخار و کندز درهفته جاری برگزار میشود .
پوهنمل عبدالعظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به خبرنگار آژانس باختر دررا بطه به امتحانات کانکورراه یابی در موسسات تحصیلات عالی معلومات داده گفت: درجریان هفته جاری امتحان کانکورفارغان صنوف دوازهم ولایات تخار و کندز برگزار میگردد.
وی اضافه کرد که تا حال امتحان کانکور در ولایات غور ، غزنی ، سرپل ، بامیان، لوگر، دایکندی، بادغیس ، میدان وردک ، هلمند، خوست ، پکتیکا ، ارزگان، زابل، نیمروز ، پکتیا، فراه، نورستان، بدخشان و فاریاب برگزار شده و درنظراست که به ترتیب امتحان کانکوردرولایات کندز، تخار، جوزجان ، ننگرهار، کاپیسا، بغلان، سمنگان، بلخ ، پنجشیر، قندهار، لغمان ، پروان، هرات ، کنرو کابل نیز برگزار گردد .
نوربخش افزود ، تاکنون اضافه از شصت و پنج هزارداوطلب امتحان کانکوررا سپری نموده اند و درامتحانات کانکور امسال قراراست ازسراسرکشور 250 هزار داوطلب اشتراک نمایند که از این جمله حدود پنجاه و هفت هزارتن در موسسات تحصیلات عالی و اضافه از شصت هزار تن دیگر آنان که امتحان را موفقانه سپری نمایند ، در موسسات تحصیلات نیمه عالی پذیرفته خواهند شد.
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی علاوه کردکه درجریان سال روان پوهنتون زراعتی و تکنالوژی تاسیس و 34 پوهنحی و 128  دیپارتمنت جدید درچوکات پوهنتون های دولتی کشورایجاد گردیده و وزارت تحصیلات عالی تلاش دارد که تفاهمنامه های را با موسسات تحصیلات عالی خصوصی نیزعقد کند تا زمینه تحصیلات عالی برای تعداد بیشتر جوانان کشور فراهم شود.
وی دررابطه به امتحانات کانکور در ولایات لو گر و غزنی که به مشکل مواجه شد بود معلومات داده گفت: درهرحوزه امتحان اگرتخطی یا مشکل ایجاد شود ودر زمینه شواهد و مدارک نیز وجود داشته باشد، کمیسیون حماییوی کانکورصلاحیت دارد تا امتحان را لغو  کند وباردوم در آن حوزه امتحان کانکور برگزار شود تا شفافیت و عدالت تامین گردد.
اواضافه کرد که درولایت لوگرامتحان به مشکل مواجه شده بود و ازسوی هیئت ریاست امتحانات کانکور لغو شد و بار دوم برگزار گردید.
همچنان در رابطه به مشکل امتحان کانکوردرولایت غزنی نیز معلومات داده گفت : تعدا د ی ادعا داشتند که درآن ولایت برای امتحان یک ساعت وقت، تعیین شده بود ، این موضوع حقیقت نداشته وامتحان بصورت شفاف ومعیاری درولایت غزنی برگزارگردیده بود که  وکلای مردم غزنی درولسی جرگه و والی آن ولایت نیزشفافیت امتحان کانکور درآن ولایت را تایید کرده اند .
همینگونه سخنگوی وزارت تحصیلات عالی از تلاش های آن وزارت بخاطر برگزاری امتحانات کانکور به طور شفاف و عادلانه وفراهم ساختن زمینه های تحصیلات عالی برای شماری بیشتر جوانان کشوراطمینان داد.
با وجود اینکه وزارت تحصلات عالی از برگزار شدن شفاف و عادلانۀ  امتحان کانکور اطمینان داده اما  یک تعداد از شفافیت و عادلانه بودن امتحانات نگران اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا