سیاست

مسوولان جدید لوی څارنوالی به کارمندان آن اداره معرفی شد

کابل باختر/ 9/ جوزا
محمد فرید "حمیدی" لوی څارنوال امروز در یک  نشست، مسوولان جدید لوی څارنوالی را به کارمندان آن اداره معرفی کرد.
به اساس معلومات ریاست نشرات لوی څارنوالی به آژانس باختر : دراین نشست که معاونان و رؤسای مرکزی این اداره نیز اشتراک داشتند.
لوی څارنوال  از تغییرات و ایجاد مکانیزم های جدید در لوی څارنوالی بخاطر تأمین قانون و مبارزه با فساد  اداری خبر داد.
وی افزود : دفاع از حقوق و آزادی های شهروندان یکی از وظایف لوی څارنوالی دانسته می شود. و لوی څارنوالی از تمام حقوق و آزادی های مردم افغانستان که در قانون اساسی و سایر قوانین افغانستان پیش بینی شده است، حراست می کند. تعهدات بین المللی دولت افغانستان نیز در این زمینه وجود دارد."
تغییرات و تبدیلات  جدید مسوولان لوی څارنوالی از حرف های مهم لوی څارنوال افغانستان در این نشست بود. وی با اشاره به تغییرات جدید که در دو روز گذشته در این اداره انجام شده است گفت:" تغییرات اخیر در لوی څارنوالی به منظور ساختن یک اداره که توانایی ارایه خدمات به مردم افغانستان را داشته باشد، انجام شده است."
به گفتۀ حمیدی، ازاین پس لوی څارنوالی بگونۀ نظام مند و همیشگی در دسترس مردم افغانستان خواهد بود،با هر مراجعه کنندۀ لوی څارنوالی، با عزت و کرامت برخورد خواهد شد و به نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان پاسخ داده خواهد شد.
وی افزود:" ما از مردم می خواهیم با حفظ استقلال کارکنان لوی څارنوالی با ما همکاری کنند و هیچ نهاد بدون همکاری مردم نمی تواند به هدف برسد. هر جایی که قانون شکنی وجود دارد همکاران ما نمی توانند با قدرت کار شان را انجام بدهند، مسوولان لوی څارنوالی در خدمت مردم خواهند بود."
لوی څارنوال  به مردم وعده داد، پس از این مکانیزم های داخلی تفتیش، کنترول و مراقبت در لوی څارنوالی تقویت خواهد شد تا از عملکرد کارکنان لوی څارنوالی در گوشه و کنار افغانستان بصورت نظام مند و قانونی نظارت شود.
حمیدی در این نشست از راه اندازی  خدمات 24 ساعته در لوی څارنوالی نیز سخن گفت. به قول وی  به زودی این خدمات بخاطردسترسی مردم از گوشه و کنار افغانستان به لوی څارنوالی ایجاد خواهد شد.
لوی څارنوال خاطر نشان ساخت که ، لوی څارنوالی حقوق و آزادی های مردم را حمایت میکند و در صورت که این حقوق از سوی هر شخص یا مقامی  نقض شود، لوی څارنوالی و سایر نهاد های تنفیذ کنندۀ قانون، با قدرت و صلاحیت با آنها برخورد می کند. به باور وی نخستین گام های تعهدات را که دولت افغانستان و لوی څارنوالی برای مبارزه با فساد اداری به مردم افغانستان داده بود، برداشته شده است.
محمد فرید حمیدی لوی څارنوال  از ایجاد مرکز عدلی و قضایی برای مبارزه با فساد اداری نیز خبر داد. وی این مرکز را "ماشین مبارزه با فساد اداری" خواند و گفت:" لوی څارنوالی با تمام نیرو تلاش می کند تا این ماشین هر چه زود تر فعال شود. این مرکز به منظور انسجام و هماهنگی بیشتر، اجراآت دقیق و جدی  برای مبارزه با فساد اداری ایجاد می شود."
لوی څارنوال اضافه کرد که  تمام حمایت های قانونی و سیاسی برای ایجاد این ماشین وجود دارد تا با فساد اداری بگونۀ جدی و پر قدرت مبارزه شود، و قرار است محکمه ویژه نیز در این مورد ایجاد گردد.
در همین حال لوی څارنوال نقش پولیس در تأمین حاکمیت قانون را مهم می داند. به باور وی پیش ازین همکاری های پولیس و څارنوال، نظام مند نبوده است و زمانیکه یک دوسیه برای اجراآت به لوی څارنوالی محول می شده، برای جلب و احضار متهمان و مظنونان همکاری دقیق وجود نداشته است.
وی گفت:" در چند روز گذشته تفاهمنامۀ در این زمینه با وزارت امور داخله به امضا رسیده است. این تفاهمنامه ما را قادر میسازد که پس ازاین هیچ مقام، قدرت و نیرویی بالاتر از قانون نباشد."
این درحالی است که چهل تن از مسوولان بلند رتبه لوی څارنوالی که دوروز قبل تقرری های شان ازسوی رییس جمهوری منظور شده بود ، از امروز به کارهای شان آغازکردند.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا