سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با شماری از بزرگان ولایت بدخشان دیدار کرد

کابل باختر 11عقرب
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با شماری از بزرگان ولایت بدخشان در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار ابتدا کامل بیگ حسینی وکیل شورای ولایتی بدخشان و مولوی عبدالنصیر عزیزی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از دستآوردهای حکومت وحدت ملی در عرصه های سیاست خارجی، مبارزه با فساد، آوردن اصلاحات، جلب کمک ها، ایجاد محکمه خاص مبارزه با فساد و همچنان شجاعت و استقامت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را ستایش کردند.
آنان ضمن اینکه نگرانی های شانرا در مورد قاچاق مواد مخدر و موجودیت افراد مسلح غیر مسئول در ولایت بدخشان، ابراز داشتند، خواستار اعمار بندهای برق کوکچه، ساختمان ها برای مکاتب، افزایش بست های معلمین، ارتقای ظرفیت شفاخانه ولسوالی کشم و مهار آب ها گردیدند.
کامل بیگ حسینی وکیل شورای ولایتی، از رئیس جمهور خواست که در رابطه به ادارۀ محلی بدخشان یک بررسی همه جانبه صورت گیرد تا مسئولین محلی بتوانند در ارائه خدمات و تطبیق قانون به صورت درست عمل نمایند.
در این دیدار احمد ایاز کودک خورد سال، مقاله ای را به زبان انگلیسی قرائت نمود که در آن خواستار توجه رئیس جمهور به وضعیت کودکان و معارف ولایت بدخشان گردید و همچنان از رئیس جمهور کشور تقاضا نمود که به مسئولین وزارت معارف هدایت دهد تا مکتب متوسطۀ عاجل در ولسوالی تگاب را به لیسه ارتقا دهند.
رئیس جمهور پس از شنیدن صحبت ها و خواست های بزرگان بدخشان، از تشریف آوری و قضاوت عادلانه آنان در رابطه به کارکردهای حکومت تشکر کرده، گفت که هدف اساسی ما تامین عدالت است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.
رئیس جمهور کشور گفت که اهمیت بدخشان فوق‌العاده است و ثروت فرهنگی بدخشان بسیار عظیم و قابل ستایش می باشد.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور گفت که شبکه فایبر نوری از چین به بدخشان می آید و این یک فرصت بسیار مهم برای این ولایت بوده و کار روی ایجاد یک قطعه کوهی برای ولایت بدخشان جریان دارد که بزودی فعالیت خویش را شروع خواهد کرد.
محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که پولیس محلی ضرورت به بررسی دارد و در مناطقی که موثر بوده، حمایت خواهد شد و در محلاتی که موثریت نداشته باشد، در مورد آن تصمیم گرفته می شود. وی به وزارت امور داخله هدایت داد که در رابطه به تامین امنیت ولایت بدخشان یک بررسی را انجام دهد.
رئیس جمهور گفت که هدف ما ارائه خدمات به مردم و رضایت آنان است. وی به ادارۀ مستقل ارگان های محل هدایت داد که یک بررسی همه جانبه را در مورد ادارات محلی بدخشان انجام دهد تا موثریت و کارآمدی مسئولان محلی مشخص شود و افزود که سایر خواسته های شما از طریق ادارات مربوطه تعقیب خواهد شد.
در اخیر این دیدار رئیس جمهور از مقالۀ احمد ایاز تشکر کرده گفت که ارتقای مکتب متوسطۀ عاجل ولسوالی تگاب ولایت بدخشان به لیسه، از طرف وزارت معارف تعقیب خواهد شد.# احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا