امنیت

حصارک ننگرهار از کنترول طالبان مسلح خارج شد

جلال آباد 6 حوت باختر
پس از یک سال نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات نظامی موفق شدند کنترول ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار را از طالبان مسلح به دست گیرند.
دراین عملیات که از دو روز به این سو به بربخش هایی از ولسوالی حصارک آغازشده حداقل چهل وشش طالب مسلح به شمول طالبان مسلح پاکستانی کشته ویک صد تن دیگر آنان زخمی شده اند.
مسوولان محلی ولایت ننگرهارمی گویند که مرکز ولسوالی حصارک وبیشترین بخش های آن درجریان این دو روز از چنگ طالبان مسلح خارج شده ودرآن سربازان پولیس و اردو مستقرگردیده اند.
درحالیکه عملیات نظامی هنوزهم بربخش هایی از ولسوالی حصارک ادامه دارد مسوولان محلی، ولسوال و مسوول پولیس جدید این ولسوالی امروز به کار شان آغازکردند.
همچنان مکاتب دخترانه و دفاتر دولتی در این ولسوالی دور افتاده دوباره فعال شد.
احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به آژانس باخترگفت که درجریان عملیات پاکسازی ولسوالی حصارک از وجود گروه های تروریستی ، چهل وشش طالب مسلح کشته و صد طالب مسلح دیگر این گروه زخم برداشتند.
اوتایید کرد که درمیان طالبان کشته وزخمی شده ده ها طالب مسلح پاکستانی نیز شامل اند.
تاهنوز ازمیزان تلفات احتمالی به نظامیان درجریان این عملیات گزارشی در دست نیست.
درجریان دو روز از آغاز این عملیات ، ده ها محل ازجمله بازار ولسوالی ومحل هایی موسوم به حصارک دوب، باور، دواد ، خنجر و وچ کلی ازوجود طالبان مسلح پاکسازی شده است.
ازسوی دیگر یک قوماندان اردو که دراین عملیات شرکت دارد به گلستان غالب خبرنگار ما گفته که صد ها نظامیان اردو، پولیس ، کوماندو و امنیت هنوز هم به پیشروی شان برای پاکسازی چند محل محدود باقی مانده ادامه می دهند.
غالب که با مسوولان محلی به مرکزولسوالی حصارک رفته گزارش می دهد که درپی معرفی ولسوال ومسوول پولیس جدید برای این ولسوالی حداقل چهارصد باشنده ی محل جنگ افزار به دست گفتند که تا پای جان از خانه های شان ونیروهای امنیتی شان در برابر تروریستان دفاع کنند.
به اساس تازه ترین گزارش ها پس از معرفی مسوولان جدید برای ولسوالی حصارک و حمایت مردم از آنان ، این غیرنظامیان محل آماج یک حملۀ ناگهانی طالبان قرار گرفتند که دراین حمله یک کودک دختر کشته وسه تن دیگرزخم برداشتند.
جنرال اسدالله شیرزاد مسوول پولیس ننگرهارمی گوید که ده ها نظامی اردو و پولیس دربخش های مختلف ولسوالی حصارک در حال استقرار اند تا امنیت مردم را تامین کنند.
مردم حصارک درجریان معرفی مسوولان جدید برای شان ازدولت خواهان تطبیق برنامه های بازسازی وکمک به خانواده های فقیرشدند.
مسوولان این ولایت به مردم حصارک وعده دادند که به زودی محموله های کمکی به این ولسوالی انتقال یافته وکارساخت و ساز ده ها پروژه ی مردمی درآن آغازخواهد شد.
ازسویی هم باشنده های حصارک ازاستقرارنیروهای امنیتی درمحل های شان استقبال کردند وگفتند که درانتخابات ریاست جمهوری وشورا های ولایتی شرکت خواهند کرد.
ولسوالی حصارک یکی از دور افتاده ترین محل های ولایت ننگرهار محسوب می شود. این ولسوالی به نسبت داشتن مرز با ولایت های پکتیا ولوگر ودور بودن از شهرجلال آباد درطی سال های اخیر شاهد حضور وفعالیت گروه های تروریستی بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا