فرهنگ

حسینه صافی : ازطریق هنر می توان تصویر واقعی افغانستان را به جهانیان نشان داد

کابل باختر 11 میزان
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز شورای عالی هنر را پس ازوقفۀ طولانی ، دوباره افتتاح کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: به این مناسبت نشستی به حضور داشت پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ ، شماری از روسای این وزارت ، مشارو سفارت تاجکستان درکابل ، رییس گویته انستیتوت آلمان درکابل وتعدادی از هنرمندان و فرهنگیان، درتالارمرکز بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزاری شد.
دراین سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ فعالیت دوبارۀ شورای عالی هنررا در راستای  رشد هنرگام مهم دانسته وحمایت و پشتیبانی این وزارت را از شورای عالی هنر ابراز کرد.
همچنان حسینه صافی خاطرنشان ساخت که این شورا باید ازلحاظ مادی و معنوی خود کفا باشد و  درفراهم ساختن زمینه آموزش و رشد جوانان اعم ازپسران و دختران نیز تلاش بکند .
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که ازطریق هنر میتوان تصویر واقعی افغانستان را به جهانیان نشان داد و هنرمندان میتوانند توسط هنر مشکلات جامعه را انعکاس دهند و همچنان پیام های صلح و آشتی را به نمایش بگذارند.
همینگونه دراین نشست تمیوشاه حکیمیارمسول کمیته سینما شورای عالی هنر درصحبتی ازتوجه وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر فعالیت دوبارۀ شورای عالی هنرو توجه به هنر تشکر کرد و همچنان تاکید نمود که باید صندوق حمایت ازهنرمندان نیزایجاد شود . 
به همین ترتیب محمد صابرمومند مشاور اموررسانه ها و سخنگوی وزارت اطلاعات فرهنگ خاطرنشان ساخت که شورای عالی هنر 10 سال قبل ایجاد شده بود و درحدود 5 سال فعالیت پراگنده داشت و به اثرتلاش های یک ساله وزارت اطلاعات وفرهنگ پس از وقفه 5 ساله  فعالیت خود را ازسرگرفت.
وی افزود که بر بنیاد اساس نامه شورای عالی هنر ، وزیر اطلاعات وفرهنگ به حیث رییس ، معین فرهنگ و هنر به حیث معاون و یک معاون دیگراین شورا از نهاد غیردولتی ، مشخص شده است .
مومند اضافه کرد که شورا عالی هنر متشکل ازهفت کمیته ازهفت هنربود و درمجموع به شمول هیئت رهبر و اعضای شورا  ،  41 تن را دربرمیگیرد.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا