جامعه

باشنده های لوگر خواهان تسریع کار پروژه انتقال برق شدند

پل علم باختر 22حوت
باشندگان ولایت لوگر از دولت میخواهند که کار انتقال برق را به این ولایت سرعت بخشند .
سلیم صالح سخنگوی مقام  ولایت لوگر می گوید که کار انتقال پروژه برق به لوگر حدود بیست درصد پیش رفته است  .
شیرمحمد یکتن از باشنده گان مرکز ولایت لوگر درصحبت با خبرنگار آژانس باختر گفت که از دوسال به اینسو درمورد پروژه برق لوگر صحبت می شود اما تاهنوز مردم لوگر از نور برق بهره مند  نشده اند.
وی از دولت میخواهد  که کار های عملی این پروژه را سرعت بخشد.
خالد باشنده ولسوالی محمد آغه لوگرگفت که قبلأ یک سلسله مشکلات درحصه استملاک زمین های شخصی مردم در آن ولسوالی بخاطر نصب پایه های برق موجود بود وبه اساس نشست های متعدد رهبری لوگر با مردم، این مشکل مرفوع شده است ومردم  حاضر به استملاک زمین های شان نیز شدند .
سلیم صالح سخنگوی والی لوگر نیز مشکلاتی که درحصه استملاک زمین های شخصی مردم  جهت نصب پایه های برق و جود داشت ، گفت حل شده و استملاک زمین ها شخصی مردم  در ولسوالی محمد آغه نیز از جمله مشکلات عمده فرا راه انتقال پایه های برق به لوگر بود که با بزرگان ولسوالی  یادشده  جلسات صورت گرفت ونتیجه آن هم  مثبت است ونیز برای استملاک زمین ها یک کمیسیون موظف ولایتی ترتیب شده است .
صالح اضافه کرد کار های نصب سب استیشن نیز به سرعت جریان دارد ودرمجموع بیست الی 30 درصد کارهای انتقال برق به لوگر پیش رفته است .
این پروژه شامل شصت وچهار میگاوات برق می شود که دوازده ملیون دالر امریکایی هزینه شده است که کار انتقال آن پنج ماه قبل آغاز شده واین پروژه از ارغندی کابل تا شهر پل علم بطول هفتاویک کیلومتر ادامه دارد که با تطبیق آن ده ها هزار خانواده  از برق نورمستفید خواهند شد. این پروژه بعداز لوگر به ولایت پکتیا واز  آنجا به ولایت خوست تمدید خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا