امنیت

وزیر دفاع کانادا، دست آورد های نیروهای امنیتی افغان را ستود

كابل 12سرطان باختر

وزیر دفاع کانادا، در دیدار با سترجنرال بسم الله محمدی وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، دست آورد های نیروهای امنیتی افغانستان را ستود و بر ادامه کمک های کشورش به این نیروها تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتي وزارت امور داخله به آژانس باختر خبر داد،

سترجنرال بسم الله محمدی وزیر امور داخله در دیدار با وزیر دفاع کانادا كه از كابل ديدار كرد، از نقش سازنده ء نیروهای کانادایی در تامین امنیت ولایت کندهار و نابودی تروریستان، قدرانی کرد و گفت که نیروهای پولیس ملی افغانستان روز تا روز به توانایی ها و ظرفیت های تازه یی دست یافته و در مبارزه با تروریزم دست آورد های چشمگیری داشته اند.

وي، با اشاره به موفقیت آمیز بودن مراحل اول و دوم برنامه ء انتقال مسوولیت های امنیتی، از آماده گی نیروهای پولیس ملی برای آغاز مرحله ی سوم انتقال سخن گفت و تاکید کرد که پولیس ملی افغانستان نسبت به گذشته مسلکی تر شده و آماده  است تا با روحیه عالی رزمی در برابر دشمنان صلح و ثبات افغانستان، که استراتیژی جنگ و خصومت را در پیش گرفته اند، به دفاع از جان و مال مردم پرداخته و مسوولیت های امنیتی بیشتری را متقبل شود.

وي، در مورد دور نمای پولیس ملی افغانستان صحبت نموده، با اشاره به توانمندی قطعات خاص پولیس در رویارویی با تهدیدات امنیتی و حملات تروریستی، تصریح کرد که وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، به تلاش های خسته گی ناپذیر خود در زمینه ی توانمند سازی و مسلکی سازی پولیس ملی به شدت ادامه داده و از هیچ گونه کوششی دراین راستا دریغ نخواهد کرد.

در همین حال وزیر دفاع کانادا، با ستایش ازموفقیت های اخیر نیروهای پولیس ملی افغانستان، در مهار حملات تروریستی، دست آورد های این نیروها را بیش از انتظار خواند و تاکید کرد که روحیه عالی و انگیزه مبارزه با تروریزم در میان نیروهای پولیس ملی افغانستان بیش ازهر کشور دیگری ستودنی است و این نیروها در مقابله با حملات تروریستی اخیر، توانایی های بینظیر خود را به طرز چشمگیری برای مردم افغانستان و جامعه ی جهانی به نمایش گذاشته اند.

وزیر دفاع کانادا همچنان، بر تدوام کمک های کشورش به افغانستان به ویژه به نیروهای امنیتی کشور تاکید ورزیده، افزود که کانادا به خاطر نیرومندی هرچه بیشتر پولیس ملی افغانستان، کمک های خود را به این نیروها در عرصه های گوناگون ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا