سیاست

معاون دوم رییس جمهور با سفیر آلمان و هیات رهبری موسسه تحقیقات حقوقی ماکس پلانک دیدار کرد

کابل باختر 10 قوس
معاون دوم رییس جمهور در دیدار با سفیر آلمان و هیات رهبری موسسه تحقیقات حقوقی ماکس پلانک گفت که قانون اساسی فعلی ما تنها در برخی موارد بسیار جزئی نیاز به تعدیل و تغییر دارد که آن هم باید بر اساس نظریه های علمی و دقیق صورت گیرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد،سفیر آلمان مقیم کابل و هیات رهبری موسسه ماکس پلانک امروز با حضور در دفتر کار قانونپوه سرور دانش ضمن تبریکی مقام معاونیت به وی در باره مسایل حقوقی از جمله تعدیلات و تغییرات قانون اساسی و نیز در باره اصلاحات در کمیسیون ها و نظام انتخاباتی کشور گفتگو کردند.
در این دیدار معاون رییس جمهور ضمن قدردانی از کشور آلمان اظهار داشت: آلمان یکی از کشورهای دوست و همکار افغانستان جدید بوده است که در تمام سال های گذشته ما را کمک کرده است. وی افزود: از نگاه ما تهداب افغانستان جدید با برگزاری کنفرانس بن درآلمان پایه گذاری شد و این نقش همچنان ادامه داشته است.
معاون رییس جمهور هم چنین گفت: گرچه ما در وضعیتی قرار داریم که زمینه بحث روی قانون اساسی و نظام انتخاباتی ما پیش آمده است که این مساله ما را کمک می کند تا از نظرات اندیشمندان دیگر کشورها استفاده کرده و چارچوب های قانونی خودرا پخته تر و اساسی تر بسازیم. وی تاکید کرد: تعدیلات و تغییرات آن قدر نخواهد بود که همه قانون اساسی تغییر کند و ما یک قانون اساسی دیگر داشته باشیم. زیرا اگر چنین امری صورت گیرد و به صورت شتاب زده عمل شود، ما دچار بحران های دیگر خواهیم شد و ممکن است تجربه های گذشته تکرار شود.
در این دیدار هم چنین یک تن از اساتید دانشگاه هایدلبرگ و پرفیسر کمالی نیز نظرات خویش را پیرامون قانون اساسی و فعالیت های موسسه ماکس پلانک با معاون رییس جمهور شریک ساختند و هم چنین نظرات حقوقی دانش را نیز شنیدند.
هم چنین در این دیدار پروفیسور کمالی، استاد حقوق در دانشگاه هایدلبرگ و یکی از مسولین موسسه ماکس پلانک کتاب های خویش را که در زمینه قانون اساسی نگاشته و به تازگی منتشر شده است، به معاون رییس جمهور اهدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا