امنیت

در مورد تامین امنیت در منطقه و همکاری در راستای مبارزه با تروریزم صحبت شد

کابل/15/عقرب/باختر
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان امروز با راحیل شریف لوی درستیز جمهوری اسلامی پاکستان در دفتر شورای امنیت ملی دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار لوی درستیز پاکستان تشکیل حکومت وحدت ملی را یک گام مثبت برای رفاه و ترقی افغانستان دانسته و این پیروزی را به ملت افغانستان مبارک باد گفت. سپس طرفین روی بهبود روابط میان دو کشور، چگونگی تأمین امنیت در منطقه و همکاری در راستای مبارزه علیه تروریزم تأکید ورزیدند.
مشاور امنیت ملی کشور در رابطه به موقف دولت افغانستان پیرامون تأمین امنیت در منطقه، رشد اقتصادی،  همگرایی منطقه یی، تأمین صلح در کشور وسایر موارد ذیعلاقه معلومات داد.
وی افزود که حکومت وحدت ملی افغانستان معتقد به تداوم در گفتگو ها میان افغانستان و پاکستان بوده و تنها راه رسیدن به یک رابطه سازنده  میان دو کشور همسایه درک عمیق منافع ملی یکدیگر ورعایت آن می باشد.
همینگونه لوی درستیز پاکستان ضمن تائید اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان، همکاری نزدیک میان دو کشور همسایه را یک امر حتمی برای مبارزه علیه تروریزم و تامین صلح در منطقه خوانده و  بر آمادگی کشورش در این راستا تاکید نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا