فرهنگ

وزارت اطلاعات وفرهنگ از مریم سندخت خوشنویس جوانی که قرآن عظیم الشان را دست نویس کرده ، تمجید کرد

کابل باختر 11 حوت
سید مصدق خلیلی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ تقدیرنامه این وزارت را به  دوشیزه مریم   که قران عظیم الشان را خطاطی نموده است ، تفویض کرد .
به گزاش خبرنگارآژانس باختر : مریم  سندخت عطایی دخترهژده ساله ای است که قران عظیم الشان را با خط نسخ در مدت نزدیک به  سه سال خطاطی نموده است .
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ درحالیکه شماری از روسای آن وزارت نیز حضورداشتند ، ازتلاش و استعداد این دخترجوان به قدردانی یاد کرده گفت : برای نخستین باراست که یک دختر جوان که تازه از مکتب فارغ شده است قرآن عظیم الشان را دست نویس وبه صورت فوق العاده زیبا خطاطی نموده است .
وی افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطرتشویق بیشتراین جوان با استعداد کشور نامه های را به وزارت حج واوقاف و سفارت عربستان سعودی مقیم کابل نیز سپرده است تا زمینه های بهتری را برای این هنرمند جوان در زمینۀ خلاقیت های بیشتر هنری مساعد سازند .
سر پرست وزارت اطلاعات و فرهنگ اضافه نمود که ریاست های انتشارات بیهقی و هنرستان در قسمت حروفچینی و مینا توری اوراق این نسخۀ دست نویس قرآن عظیم الشان با مریم عطایی نویسندۀ این نسخه همکاری میکنند.
همینگونه مریم سندخت عطایی در صحبتی ضمن تشکر از وزارت اطلاعات و فرهنگ در جهت تقدیر از وی از همکاری های این وزارت نیز سپاسگزاری نموده گفت که این  قرآن عظیم الشان را در592 صفحه خطاطی کرده است ودراین  راه مشوق اصلی او خانواده اش میباشند که آنان نیز به خطاطی آشنایی کامل دارند.
این دخترجوان که  تازه از مکتب فارغ شده و باشنده فیض آباد ولایت بدخشان میباشد ، علاقمند است تا تحصیلات عالی خود را در رشته شرعیا ت یا حقوق پیش ببرد.
وی با خط های  نسخ ، نستعلیق و شکست آشنایی داشته ، کتاب های زیرعناوین گنجینه سخن ، اسلام هراسی و ادبیات دری را نیز تالیف نموده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا