اقتصاد

اعضای هیئت رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری مطالبات شان را با معاون دوم رییس جمهوری در میان گذاشتند

کابل/۱۸ جدی/باختر
اعضای هیأت رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری امروز با استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار و مطالبات شان را از حکومت با وی در میان گذاشتند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد٬ در این دیدار، حاجی محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در طول سال های طولانی در راستای فعالیت بخش خصوصی و حمایت از اقتصاد ملی کشور نقش مؤثر را ایفا کرده است و باید مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد.
اعضای رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با اشاره به مفاد قانون تنظیم امور اتاق ها، تأکید کردند که از فعالیت فدراسیون اتاق های افغانستان برای ایجاد هماهنگی میان اتاق ها حمایت می کنند ولی خواهان عضویت عادلانه در این فدراسیون اند و تعداد نمایندگانی که اکنون برای اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان در فدراسیون در نظر گرفته شده است، رضایت بخش نیست.
اعضای اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان همچنین از حکومت در خواست کردند که جایدادهای این اتاق به عنوان ملکیت قانونی شان باید محفوظ بمانند و حکومت نباید این جایداد ها را به فدراسیون اتاق های افغانستان انتقال دهند.
سرور دانش معاون دوم رییس جمهور در این دیدار، حمایت از سکتور خصوصی را یکی از مسئولیت های اساسی حکومت افغانستان عنوان کرد و گفت که حکومت تلاش دارد تا از طریق تأمین امنیت سکتور خصوصی و حمایت های قانونی از آنان، سهولت های بیشتری را برای فعالیت های آنان فراهم کند.
وی همچنین بر هماهنگی بیشتر میان بخش های مختلف بخشخصوصی تأکید کرد و افزود که براساس قانون اساسی افغانستان حکومت موظف است که از تمام نهادهای مرتبط به بخش خصوصی در روشنایی احکام قانون و پالیسی های ملی کشور حمایت کند.
معاون دوم رییس جمهوری در اخیر به دیدار کنندگان وعده داد که مطالبات آنان را مطابق طرزالعمل های قانونی از طریق ادارات مربوط پیگیری خواهد کرد.ختم/عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا