سیاست

صلاح الدین ربانی: وزارت امور خارجه متعهد به اصلاحات در مطابقت به قانون است

کابل باختر/18/سرطان
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه که امروز در جشن 23مین دور فراغت کورس سیاسی- دیپلماسی آن وزارت سخنرانی می کرد، گفت: وزارت امور خارجه متعهد به اصلاحات  در مطابقت به قانون است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این دور 97 تن پس از سپری کردن یک دورۀ آموزشی یک ساله فارغ شدند که 30 تن آنان را زنان تشکیل می دهند.
ربانی گفت ، در شرایط بسیار حساس در ومنطقۀ به شدت پرچالش و در جهان فوق العاده رقابتی تنها می توانیم با حفظ یک پارچگی، تقویت وحدت ملی و دانش ، تخصص ، توانایی جوانان کشور را در مسیر سازندگی، ثبات و رفاه و توسعه پایدار سوق دهیم.
وزیر خارجه گفت: برنامه سیاسی_دیپلماسی در چارچوب ریاست انستیتوت دیپلماسی وزارت خارجه یکی از فرصت های معدود آموزشی در کشور است که به طور تخصصی به مسایل مربوط به روابط بین الملل، مطالعات امنیتی، مطالعات منطقه یی، مدیریت بحران، آداب تشریفات و فنون مذاکره می پردازد.
ربانی گفت: تکمیل موفقانه این کورس در کنار تسلط بر یکی از زبان های رسمی سازمان ملل متحد، یکی از شرایط تقرر کارمندان وزارت امور خارجه و مسوولیت های دیپلماتیک شان، در خارج از کشور است .
وزیر خارجه کشور تاکید کرد که در کورس سیاسی_دیپلماسی وزارت خارجه اشتراک کنندگان می توانند در یک فضای علمی و اکادمیک و به دور از محدودیت های اداری روی مسایل مربوط به سیاست خارجی و چگونگی تعاملات جیوپولوتیک، با اشتراک کارشناسان داخلی و خارجی، به بحث بپردازند، وی همچنان ابراز امیدکرد که فارغان این دوراز دانشی که در جریان این کورس فراگرفته اند، در امر بهبود اداره و عرضه خدمات به مردم به وجه احسن استفاده کنند.
همچنان داکتر محب سپین غر، رییس "انستیتوت دپیلماسی" وزارت امور خارجه صحبت کرد و گفت: در (23 همین) دور فراغت اعضای کورس سیاسی_دیپلماسی وزارت امورخارجه حدود 130 تن از کارمندان وزارت امور خارجه و کارمندان دیگر وزارت خانه ها اشتراک کردند که 97 تن به شمول نزدیک به 30 سند فراغت به دست آوردند. شمس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا