آموزش

داکتربلخی برراه اندازی حشرعمومی به خاطر ریشه کن کردن بیسوادی درکشورتاکید کرد

کابل باختر5 سنبله
داکترمحمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف دیروز درنشست گرامیداشت از روز بین‌المللی سواد از وجود 10 میلیون بیسواد در سراسر افغانستان خبر داد.
به گزارش آژانس باختر: دراین نشست سرپرست وزارت معارف تاکید کرد که ریشه کن کردن این معضل نیاز به حشر عمومی با همکاری جامعه مدنی، فعالان رضاکار، نهادها و موسسات همکار و عموم مردم در کنار وزارت معارف دارد.
در این نشست که به همکاری موسسه زنان کانادا برای زنان افغانستان ، برگزار شد؛ داکتر بلخی گفت  که یکی از برنامه‌ های وزارت معارف، در دهه معارف از بین بردن راه‌های بازگشت به بیسوادی است.
وزیر معارف همچنان  سواد را قابلیتی برای تغییر مثبت زندگی هرشخص دانست و افزود که وزارت معارف برای محو بیسوادی نه تنها بر روی خواندن و نوشتن بلکه براساس این تعریف برای تقویت قابلیت تغییر مثبت کار می‌کند.
"هما نورستانی" رییس بسیج ملی سواد آموزی وزارت معارف نیز دراین برنامه خاطرنشان کرد که در حال حاضر 7 هزار کورس سواد آموزی برای 190 هزار شاگرد در سراسر افغانستان فعال است.
نورستانی همچنان از فعالیت 69 مکتب سواد حیاتی در سراسر کشورخبر داد.
لطیفه مجیدی رییس موسسه زنان کانادا برای زنان افغانستان، ایجاد کتابخانه درخت دانش، ایجاد 41 صنف سوادآموزی برای 1400 شاگرد در ولایت های کابل، تخار و بدخشان، توزیع کتاب و بسته‌های لابراتوار را از جمله فعالیت‌های عمده این موسسه در راستای محو بیسوادی در همکاری با وزارت معارف ،عنوان کرد.
دراخیراین نشست ،شماری از سواد آموزان ازسوی مسوولان  تقدیرشدند.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا