جامعه

وزیر امور زنان : آن وزارت غرض کاهش خشونت علیه زنان برنامه های را روی دست دارد

کابل/19/سنبله/باختر

وزیر امور زنان میگوید:" آن وزارت برنامه های جامع را روی دست گرفته که تحقیق آن میتواند در کاهش خشونت علیه زنان موثر باشند."

به گزارش آژانس باختر، داکتر حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان که امروز در یک نشست خبری پیرامون برنامه سرتاسری کاهش خشونت علیه زنان که از سوی آن وزارت به راه انداخته شده معلومات میداد گفت، آن وزارت در روشنایی فرمان شماره (45) ریاست جمهوری در رابطه به کاهش خشونت علیه زنان برنامه های جامع را روی دست دارد که تحقق آن می تواند در کاهش این پدیده زشت موثر باشد.

او گفت، خشونت علیه زن متاسفانه پدیدهء جهانی است که در تمام کشورها به شیوه های مختلف وجود داشته در کشور ماه خشونت علیه زنان بیشتر از فقر، بی سوادی، مشکلات روانی، محرومیت های اجتماعی پائین بودن سطح آگاهی عامه، بی خبری از ارزش های اسلامی و فرهنگی منشاء گرفته که کاهش آن ضرورت به بازسازی فرهنگی بلند بردن آگاهی عامه و ایجاد محلات مناسب کار دارد.

موصوف علاوه کرد، چنانچه رییس جمهور کشور در فرمان شماره 45 وزارت امور زنان را در همکاری با سایر نهادی موظف به راه اندازی برنامه سرتاسری منع خشونت علیه زن نموده است.

 وظیفه سپردن شده تا طی شش ماه سیستم نظارت تطبیق پلان به شورای وزیران ارایه گردد.

همچنان فوزیه حبیبی، معین مالی و اداری وزارت امور زنان در این نشست گفت که ما یک گروپ مشورتی که از نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها، وزارت حج و اوقاف همچنان موسسات دیگر تشکیل داده ایم که پیامد های اساسی بر کاهش خشونت اسناد و شیوه پیامد ها را تهیه خواهد کرد.

او گفت به همین منظور یک ورکشاپ سه روزه به اشتراک روسا ولایتی آن وزارت به زودي برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است که وزارت امور زنان تنها در ربع اول سالجاری خورشیدی یک هزار و یکصد و نود و هفت واقعه خشونت علیه زنان را ثبت نموده که به هفتصد و هشتاد و یک قضیه آن رسیده گی و چهار صد و شانزده واقعه دیگر تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا