سیاست

امریکا نیروی بیشتری نظامی را در افغانستان حفظ خواهد کرد

کابل باختر/ 6/ قوس
به اساس قرارداد همکاری های دفاعی و امنیتی میان افغانستان وامریکا که چندی قبل درکابل امضاد شد امریکا تا نه هزار عسکر خود را دراین کشور نگه خواهد داشت مگر اخباری وجود دارد که رییس جمهوری آن کشور تصمیم دارد تا نیروهای بیشتری را درافغانستان نگهدارد.
خبرنگارآژانس باختر به قول از منابع خبری بین المللی خبر میدهد: مقامات امریکایی اخیراً اعلام کردند که آنها نیروهای بیشتری را بعداز سال 2015 نسبت به آنچه که قبلاً روی آن برنامه ریزی شده بود در افغانستان نگهدارند.
اخیراً رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که حدود نه هزار و هشتصد نیروی اضافی بخاطر تشدید کمک های انسانی به افغانستان اعزام نماید.
این اقدام امریکا نشان میدهد که آنها مایل اند تا درافغانستان نیروهای بیشتری داشته باشند.
ضمناً واشنگتن از متحدانش خواسته تا سربازان بیشتری به افغانستان بفرستند.
ظاهراً هدف از اعزام نیروهای امریکایی حفظ دست آوردهای امنیتی و مبارزه بهتر با تروریستان است که ریشه دربیرون از مرزهای افغانستان دارند.
درهمین حال یک عضو ولسی جرگه میگوید: امریکایی ها میخواهند با اعزام این نیروها به افغانستان دربرابر هراس افگنی جدی عمل نمایند مگر تاکید ما کار صادقانه و تمرکز به تروریستان و لانه های آنان است که در بیرون از مرز افغانستان ایجاد شده است.
وی گفت: هدف دیگر این نیروها آموزش؛ کمک وهمکاری به نیروهای امنیتی افغان دربخش عملیات ها است و آنها میخواهند تا ظرفیت ها و توانائی های اردوی ملی را بلند ببرند. با آنهم این عضو ولسی جرگه افزایش نیروهای امریکایی را درافغانستان حرف جدا میداند و از دولت افغانستان میخواهد که استراتیژیک جنگ، رهبری و مدیریت برنامه های جنگی را حفظ کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا