اقتصاد

سخنگوی وزارت معادن وپترولیم: ازاستخراج غیر قانونی معادن جلوگیری می شود

کابل باختر 19 میزان
عبدالقدیرمطفی سخنگوی وزارت معادن وپترولیم امروز در کنفرانس خبری از طرح جدید این وزارت به منظور نظارت و استخراج معادن خبر داد.
بر بنیاد این طرح معادن که در افغانستان استخراج غیر قانونی می شوند و یا در خطر استخراج غیر قانونی قرار دارند با نیروی های امنیتی در میان گذاشته می شود تا از استخراج آن جلوگیری صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، عبدالقدیر مطفی سخنگوی وزارت معادن و پترولیم همچنان در این کنفرانس گفت که وزارت معادن و پترولیم و شورای امنیت ملی تفاهم نامه ای با نهاد های امنیتی امضا کرده است که طبق آن نیروهای امنیتی از استخراج غیر قانونی معادن جلوگیری می کنند.
به گفته مطفی این وزارت طرح دیگری را نیزساخته است که بر بنیاد آن معادن کشور استخراج قانونی می شود تا زمینه رشد این بخش مهیا شود . وی همچنان علاوه کرد که مطابق این طرح سرمایه گزاری خارجی به طور مستقیم در این بخش جلب می شود.به گفته مطفی در این طرح نظریات نماینده های خارجی که در بخش معادن سرمایه گزاری می کنند و نظریات جامعه مدنی نیز گنجانیده شده است.
سخنگوی وزارت معادن و پترولیم علاوه کردکه این وزارت اصلاحات جدی را به وجود آورده است که به اساس آن شفافیت حاکم می شود.مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا