جهان

هند به حمله تروریستی تهدید شد

دهلی جید- ایرنا – 25 عقرب- باختر
سازمان تحقیقات ملی هند امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش – هندوستان را به یک حمله گسترده  تروریستی در جریان برگزاری مراسم مذهبی هندو ها  تهدید کرده است.
آژانس خبری دولتی ایران به نقل از سازمان تحقیقات ملی هند نوشت که داعش با انتشار یک پیام صوتی در کا نا ل تلگرام  وابسته به آن گروه  از جوانان هندی خواسته است تا بر مراسم مذهبی هندو ها حمله کنند.
مراسم مذهبی "کومب ملا" و " تیر سور پورام " از ماه آینده در ایا لت جنوبی " کرا لا " هند  آغاز خواهند شد.
یک مقام ارشد سازمان تحقیقات ملی هند که خواست هویت اش فاش نشود  گفت که صدای ضبط شده درین پیام صوتی  متعلق به عبدالله عبدالله رشید –یکی از اعضای داعش در افغا نستان است .
وی افزود این فرد که یک شهروند هندی است سا ل گذشته برای پیوستن به گروه داعش از هند به افغانستان رفته است .
لوکنا ت بهرا- قوماندان پولیس ایالت  کرالا  اعلام کرد که این تهدید بسیار جدی است  وداعش اکنون قصد دارد جنگ را از اروپا و شرق میانه به هندوستان منتقل کند.
طبق همین خبر گروه های  وابسته به داعش تا کنون چندین بار هندوستان را به حمله تروریستی تهدید کرده اند ودر سا ل جاری یک گروه وابسته به داعش    تاج محل رابه حمله تروریستی تهدید کرد.
با توجه به گزارش سازمانهای امنیتی هند تا حال حدود یکصد شهروند هندی به گروه تروریستی داعش پیوسته  و در یک سال گذشته در نتیجه عملیات قوای امنیتی هند 25 نفر به اتهام ارتباط با گروه داعش دستگیر و 9 گروپ وابسته به آن گروه تروریستی متلاشی شده اند. آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا