جهان

احضار سفیر پاکستان در دهلی جدید

دهلی جدید – ایرنا- ۲۲ حمل – باختر
دولت هند دیروز با احضار 'عبدالباسط' سفیر پاکستان در دهلی جدید به وزارت امور خارجه،هرگونه اقدام برای اعدام شهروند این کشور، توسط اسلام آباد را به منزله قتل عمد دانست و آن را به شدت محکوم کرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از خبرگزاری دولتی ایران ،وزارت امورخارجه هند با انتقاد از تشکیل محکمه 'کلبوسن سودهیرجادهاو' در پشت درهای بسته افزود: هیچ مدرکی علیه وی وجود ندارد.
پاکستان سال گذشته اعلام کرد یک تبعه هندی به نام 'کلبوشن سودهیر جادهاو ' که از بندر چابهار ایران وارد ایالت بلوچستان پاکستان شده بود را در بلوچستان شناسایی و دستگیر کرده است.
پاکستان چند روز پس از دستگیری این فرد با برگزاری کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برای نخستین بار فیلم اعتراف های 'کلبوشن ' را برای خبرنگاران و به طور همزمان از طریق شبکه های خبری این کشور پخش کرد.
وزارت امور خارجه هند همچنین دستگیری این تبعه هندی در خاک ایالت بلوچستان را نیز مورد تردید قرار داد و اعلام کرد که ممکن است عوامل اطلاعاتی پاکستان این فرد را در خارج از خاک این کشور ربوده باشند .
رسانه های هند اعلام کرده اند که 'کلبوشن' یک افسر پیشین نیروی بحری این کشور بوده است.
به گفته مقامات پاکستانی 'کلبوشن ' افسر نیروی بحری هند در ماه مارچ 2016 میلادی در بلوچستان پاکستان دستگیر و به رغم درخواست های دهلی جدید آزاد نه شد.
دولت هند در اعتراض به صدور این حکم ،روند آزادی چندین شهروند پاکستانی را که قرار بود روز چهارشنبه آزاد شوند را متوقف کرده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا