اخبارفرهنگجامعه

دین اسلام آزار و اذیت را ناروا پنداشته است

کابل/22حمل/باختر

آمریت جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ به همکاری موسسه ارتقای ظرفیت های نور(نکدو) کارگاه آگاهی دهی در مورد محو آزار و اذیت جنسی را از دیدگاۀ اسلام برای کارمندان معینیت جوانان این وزارت راه اندازی کرد.

محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: آزار و اذیت جنسی خلاف اخلاق اجتماعی انسان ها  و در کل جامعۀ بشری است.

سعادت افزود که دین مقدس اسلام آزار و اذیت را ناروا پنداشته است، به خصوص مسلمانان باید نهایت سعی و تلاش کنند که این موضوع را در خانواده که اجتماع کوچک است تطبیق کنند تا اجتماع بزرگ نیز عاری از آزار و اذیت شود.

وی گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ یک وزارت رسانه یی است و آگاهی به مردم یکی از رسالت های آن است و موضوع آزار و اذیت در پهلوی سایر موضوعات اجتماعی، موضوع است که باید بیشتر مردم به این موضوع توجه کنند که جامعۀ مرفه و عاری از خشونت داشته باشیم.

به گفته وی، یکی از وظایف وزارت اطلاعات و فرهنگ آگاهی دهی در رابطه به همچو موضوعات است.

 همچنان لایق شاه ځدران رییس رضآ کاران امور فرهنگی و جوانان معینیت امور جوانان گفت :درحالیکه در دین اسلام و قانون اساسی کشور بر حفظ حقوق زنان تاکید شده است، اما دراکثریت جا ها حقوق زنان در نظر گرفته نشده است. بناءً باید برنامه های آگاهی دهی در رابطه به حقوق زنان در ولایت ها و ولسوالی ها راه اندازی شود که مردم از حق و حقوق زنان آگاه شوند.

مولوی میر محمد طه خطیب مسجد رنگه ده افغانان و ترینراین موسسه در صحبت های رهنمودی خود گفت :آزار و اذیت جنسی از دید گاه شرعیت اسلام و قانون جرم است ودور از تعلیمات دینی واخلاقی است.

وی تاکید کرد که همۀ ما به خاطر جلوگیری از آزار و اذیت جنسی به گونۀ مشترک کار کنیم تا این مشکل اجتماعی حل شود. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا