جامعه

مسوولان کمیته سویدن : حسب سروی نهادهای مستقل دو اعشاریه هفت درصد مردم افغانستان معلول می باشند

 مزارشریف 13 ثور باختر
مسوولان کمیته سویدن در حوزه شمال کشور می گویند که بیش از یک هزار و هشتصد شاگرد معلول را، بعد از یک دوره آموزش سه ساله به ریاست های معارف تحویل داده اند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، نجیب الله یزدان پناه مسوول دفتر کمیته سویدن در شمال کشور که در همایش تحویل دهی نزدیک به یکصد و هشتاد شاگردان معلول به بخش معارف ولایت های بلخ، جوزجان و سمنگان صحبت می کرد، گفت که این شاگردان که از ناحیه دیدن، شنیدن و گپ زدن مشکل دارند، بعد از سه سال آموزش در مرکزهای ویژه معلولان کمیته سویدن به معارف ولایت های بلخ، جوزجان و سمنگان تحویل داده شدند تا مثل سایر شاگردان درس بخوانند.
یزدان پناه افزود که تاکنون بیش از یک هزار و هشتصد شاگرد معلول را درحوزه شمال کشور بعد از دوره های آموزشی ویژه به معارف کشور تحویل داده اند که اکنون شماری از معلولان به مدارج عالی آموزش رسیده اند.
شماری از شاگردان معلول از نحوۀ فرا گیری آموزش رضایت داشتند و می گویند که دولت باید برای سلامت جامعه با معلولان در بخش آموزش و شغل یابی همکاری کنند.
مسوولان کمیته سویدن می گویند که حسب سروی نهادهای مستقل دو اعشاریه هفت درصد مردم افغانستان معلول می باشند که این معلولیت از اثر جنگ ها و عوامل طبیعی و مادر زادی می باشد. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا