سیاست

نشستی در رابطه به مبارزه در برابر تروریزم و جرایم سازمان یافته ، برگزار شد

کابل باختر 1 سرطان
نشست مشترک کشور های آسیای میانه، افغانستان و روسیه پیرامون مبارزه در برابر تروریزم و جرایم سازمان یافته برگزار گردید.
محمد حنیف اتمر حنیف اتمر مشاورشورای  امنیت ملی کشور در جریان سفرش به تاشکند پایتخت ازبکستان، درنشست عالی امنیتی که به هدف امنیت در افغانستان و منطقه، مبارزه در برابر تروریزم و جلوگیری از جرایم سازمان یافته با حضور افغانستان، روسیه و کشورهای آسیای میانه ازبکستان، تاجکستان، قزاقستان و قرغزستان برگزارشده بود شرکت کرد.
این نشست با حضور مقامات بلند پایه بخش امنیتی کشورهای یاد شده برای بارنخست برگزار گردید، در اين نشست اوضاع امنیتی منطقه به بررسی گرفته شد، کشورهای شرکت کننده روی همکاری و نقش فعال در قسمت مبارزه در برابر تروریزم، جلوگیری از تولید وقاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته بحث نمودند.
شرکت کننده گان نشست تاکید ورزیدند که تامین امنیت و ثبات در افغانستان باعث امنیت و ثبات در منطقه میشود و به همین دلیل از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت کامل شان را ابراز داشتند.
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور طرح ها و پیشنهادات مشخصی را در مورد توسعه همکاری ها در کار مبارزه در برابر تروریزم در افغانستان و منطقه همچنان جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته با شرکت کننده گان نشست شریک ساخت، طرح ها و پیشنهادات یاد شده مورد استقبال شرکت کننده گان نشست قرار گرفت. شرکت کننده گان نشست فیصله نمودند که برای عملی شدن طرح های پیشنهاد شده گروپ های کاری ساخته شوند تا فیصله های نشست هرچه زودتر عملی گردد.
درکنار این هیأت افغان بر علاوه ازبکستان با هیأت های بلند پایه امنیتی تاجکستان، قزاقستان و قرغزستان نیز دیدار وبحث های دوجانبه نمود. درجریان این صحبت ها کشورهای مربوط بر ایجاد ساختار های مشخص برای عملی شدن تعهدات و همکاری ها توافق نمودند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا