اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

کابل، ۵ ثور، باختر
مجاهدین امارت اسلامی در سالروز وفات امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد تاکید کردند که راه رهبر فقید شان را ادامه می دهند.
مبصر آژانس باختر می نگارد؛ از نهمین سالروز وفات امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد٬ بنیانگذار امارت اسلامی دیروز در کابل یاد بود شد٬ در این مراسم رهبران و شماری از مجاهدین امارت اسلامی شرکت داشتند که در آن تاکید شد٬ مجاهدین امارت اسلامی راه رهبر شان را دنبال می کنند و از آن کوتاه نخواهند آمد.
ملا محمد عمر مجاهد در سال های اول دهه هفتاد خورشیدی زمانی که کشور در رقابت ها و جنگ های تنظیمی می سوخت و ویران می شد و هر ولایت به جزیره قدرت مبدل شده بود و پایتخت کشور میان تنظیم های جهادی و سیاسی تقسیم شده بود و کابل در این جنگ ها ویران شده بود با چند دوست خود که شمار شان انگشت شمار بود با دستان خالی ولی با عزم بالا به میدان شتافت تا دامن شر و فتنه را از کشور کوتاه کند.
اهداف راهبردی بنایان گذار امارت اسلامی واضح بود٬ پایان دادن به وضعیت شکننده کشورکه ناشی از جنگ و رقابت های تنظیمی بود٬ پایان دادن به وضعیت ملک الطوایفی در کشور که با ایجاد جزیره های قدرت در کشور شکل گرفته بود٬ جمع آوری سلاح از دست افراد مسلح که عامل اصلی نا امنی و رهزنی ها در کشور بودند٬ مبارزه با عوامل شر و فساد که اقتصاد و ثبات و حتی تمامیت ارضی کشور را با خطر مواجه کرده بود٬ حفظ ارزش های جهاد برحق مردم افغانستان٬ تحقق آرمان های شهدای جهاد مردم که ایجاد یک حکومت ناب اسلامی بود و بالاخره تامین وحدت ملی میان افغانان و شکستن مرز شمال و جنوب اهداف و راهکار بنیانگذار امارت اسلامی را تشکیل می داد.
او در برابر دسیسه های زیادی که ازسوی طرف های مختلف جریان داشت توانست افغانستان را ازخطر تجزیه نجات دهد.
ملا محمد عمر با دستان خالی توانست به این اهداف برسد٬ با ایجاد امارت اسلامی در سال (۱۳۷۵) هـ. ش اسلحه از نزد افراد غیر مسئول جمع آوری شد٬ چنان امنیت در افغانستان تامین شد که در جریان پنجاه سال اخیر در کشور سابقه نداشت٬ اندیشه تجزیه کشور برچیده شد٬ حکومت در افغانستان بر پایه های شریعت اسلامی بنا شد٬ با دسایس و توطیه های بیرونی مقابل شد و در کل از هویت افغانستان و مردم آن دفاع شد.
آنچه را رهبر فقید امارت اسلامی تحقق بخشید و بر حفظ آن تأکید داشت با اهداف و برنامه های راهبردی قدرت های بزرگ منجمله امریکا و کشور های منطقه در تضاد بود و این باعث شد که به بهانۀ حملات یازده سپتامبر که در امریکا اتفاق افتاد٬ بر افغانستان حمله شود٬ امارت اسلامی مؤقتاً از صحنه دولت داری دور شود مگر در صحنه جهاد و مقاومت پایدار باقی ماند و جهاد مجاهدین امارت اسلام در برابر تجاوز امریکا و متحدین آن همچنان تحت قیادت ملا محمد عمر مجاهد ادامه یافت٬ با آن که بیماری و بالاخره وفات مجال آن را از رهبر امارت اسلامی گرفت که کامیابی دو باره مجاهدین را شاهد باشد مگر رهروان راه رهبر فقید به این آرمان جامه عمل پوشیدند و بار دیگر بر استیلا بیگانگان غلبه کردند.
با آن که مجاهدین امارت اسلامی بار دیگر حاضر صحنه درحکومتداری در افغانستان اند مگر؛ امارت اسلامی دشمنان داخلی و بیرونی خود را دارد و هنوز هم توطیه های زیادی وجود دارد٬ مجاهدین امارت اسلامی از این توطیه ها آگاه اند٬ آنان روز گذشته در مراسم تجلیل از سالروز وفات رهبر شان تأکید کردند که راه رهبر را ادامه می دهند و او همچنان الگوی از مبارزه و مقاومت برای شان خواهد بود و اجازه نمی دهند ارزش هایی که با خون شهدا به دست آمده است هدر شود. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا