آموزش

ایجاد کتابخانه حقوقی در ریاست عدلیه پروان

شهرچاریکار23 سرطان باختر
بنیاد آسیا وموسسه مشارکت ملی کتابخانۀ را به ظرفیت نزدیک به یک هزاروپنج صد جلد کتاب در ریاست عدلیه ولایت پروان به بهره برداری سپردند.
مسئولان نهاد های عدلی وقضایی اشتراک کننده درمراسم گشایش این کتابخانه از این اقدام ستایش می کنند وآنرا در بلند بردن ظرفیت فکری کارمندان عدلی وقضایی وعام استفاده کننده گان آن سود مند میدانند.
کتاب تنها رفیق زندگی که رهنمای نیک برای ذخیره سرمایه های معنوی در فکر واندیشه هر انسان پنداشته می شود.
حمید ساحل و شگوفه رحمانی مسئولان این دو نهاد غیر دولتی که فعالیت های شان از چندین سال به اینسو در ولایت های پروان، بامیان، کندز وبلخ جریان دارد و بی آنکه اندکترین معلوماتی درمورد هزینه گشایش این کتاب خانه ارائه کنند می گویند، پیش از این اقدامات مشابهی در جبل السراج وسالنگ نیز داشته اند.
در همین حال پاینده محمد حسین خیل عبدالملک رجب زاده  مسئولان نهاد های عدلی وقضایی پروان با استقبال از گشایش این کتاب خانه می گویند، این اقدام در بهبود فعالیت های کارمندان شان وبلند بردن سطح فکری آنان اثر گزار است.
با این همه ریاست اطلاعات وفرهنگ پروان به عنوان مسئول ومیراث دارکتاب خانه ها دراین ولایت از گشایش کتاب خانه در ریاست عدلیه استقال می کند وتاکید می کند که با معرفی علاقه مندان مطالعه کتاب به ویژه دانشجویان به این کتاب خانه تازه تاسیس همکاری دوامدار خواهند داشت.
عبدالواحد هاشمی ریس اطلاعات وفرهنگ پروان نبود کتابخانه اطفال را نیز چالش اساسی دانسته به این دو نهاد غیر دولتی پیشنهاد نمود که در تجهیز کتابخانه های عامه و ایجاد کتابخانه اطفال اداره اطلاعات وفرهنگ را همکاری نمایند.
این کتابخانه در ریاست عدلیه پروان به پیشنهاد مسئولان این ریاست ووزارت عدلیه کشور ایجاد گردیده ومسئولان این دو موسسه غیر دولتی می گویند، عناوین نزدیک به 280 جلد کتاب را که از هرکدام آن بالاتر از ده جلد خریداری شده است از وزارت عدلیه بدست آورده اند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا