امنیت

مردم ازاستقرار نظامیان درالیشنگ لغمان استقبال کردند

مهترلام/ ۲۹ اسد/ باختر
درپی اقدام نظامیان برساخت قرارگاه های نظامی در ولسوالی الیشنگ لغمان ، مردم از آن استقبال کردند.
ولسوالی الیشنگ لغمان یکی ازناامن ترین ولسوالی ها در افغانستان محسوب می شود. این ولسوالی سالها گواه حضور وفعالیت گروه های هراس افگن ازجمله طالبان مسلح بود؛ امری که باعث شده است این ولسوالی اندکی از روند بازسازی و انکشاف به دور باشد.
نظامیان اخیرا عملیات ضد هراس افگنی یی در الیشنگ به راه اندختند و بخش هایی از آن را از وجود هراس افگنان پاکسازی کردند. آنان پس ازآن اقدام به ساخت یک قرارگاه بزرگ و چندین پاسگاه نظامی در الیشنگ کردند.
روند ساخت این پایگاه های نظامی در الیشنگ ادامه دارد.
باشندگان الیشنگ از اقدام نظامیان برای ساخت تاسیسات نظامی واستقرار صدها نظامی در آن استقبال کردند.
نیازمحمد  دهقان یک باشنده الیشنگ می گوید موجودیت نظامیان در روستا های شان به آنان آرامش می آورد و آنان را از ظلم گروه های هراس افگن نگه
می دارد.
اوگفت  که طالبان هرفصل بخشی از فراورده های دهقانی اش را به زور می گرفتند اما ازوقتی که نظامیان در محل های شان مستقر شده اند دیگر با خیال راحت به کشت و کار می پردازند.
شاه ولی باشندۀ دیگر الیشنگ می گوید که حکومت باید امنیت آنان را تامین کند ونظامیان در محل های شان حضور داشته باشند.
اوگفت حضور طالبان در الیشنگ باعث شده است که بازسازی کمترصورت گیرد.
با این حال مقامات نظامی در قول اردوی سیلاب درشرق کشورمی گویند که قرار است با ساخت چندین قرارگاه و پاسگاه درالیشنگ ، آرامش را به مردم بازگردانند.
محمد جاوید افغانیار یک مسوول لوای اول قول اردوی سیلاب مستقر در لغمان به آژانس باخترگفت که کار ساخت یک قرارگاه بزرگ نظامی در الیشنگ روبه اتمام است و کار روی ساخت چندین پاسگاه در بخش های راهبردی این ولسوالی ادامه دارد.
اوگفت که صدها نظامی درشماری از پاسگاه های تازه ایجاد شده مستقر شده اند و قرار است صدها نظامی دیگر نیز در الیشنگ جابه جا شوند.
مقامات قول اردوی سیلاب درشرق کشور امیدوار اند با ساخت قرارگاه های نظامی و استقرار صدها نظامی درالیشنگ درکنار بازگشت آرامش به مردم ، روند حکومت داری و بازسازی در آن بهبود یابد. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا