اخبارجامعه

نزاع دو خانواده از سوی وزارت امور سرحدات اقوام وقبایل در ولایت های کنر و ننگرهار حل و فصل شد

 

کابل15ثور باختر

وزارت امور سرحدات اقوام قبایل از حل و فصل منازعه میان دو خانواده در ولایت های کنر و ننگرهار خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل امروز با نشر این خبر گفته است

منازعه ای که از مدت ها بین دو خانواده در ولایت ننگرهار ، ولسوالی دره نور و در ولایت کنر ولسوالی  گل دری به میان امده بود که در نتیجه ان یک تن کشته و یک دختر خورد سال هم گروگان گرفته شده بود ، در اثر پا در میانی رئیس امور سرحدات ، اقوام و قبایل و همکاری علمای کرام و بزرگان قومی ان ولایت طی نشستی حل و فصل گردید .

در ابتدا حافظ رحمت الله غازی رئیس امور سرحدات، اقوام و قبایل ، مولوی فضل امین امین آمر جرگه ها و امور قبایل در مورد فضیلت های بخشش صحبت نمودند و طرفین قضیه را به صلح و دوستی دعوت کردند .

در اخیر طرفین منازعه از تلاش های مسئولین ریاست امورسرحدات، اقوام و قبایل ولایت متذکره اظهار قدردانی نموده، تعهد سپردند که دیگر از دشمنی دست برداشته در فضای صلح و دوستی باهم زندگی مینمایند.

طبق یک خبر دیگر: منازعه ایکه از مدت دوسال به این طرف میان قوم محمد زی ولایت فاریاب جریان داشت که در نتیجه آن دو تن کشته و یک تن زخمی شده بود ، در اثر پا در میانی رئیس امور سرحدات ، اقوام و قبایل و همکاری علمای کرام و بزرگان قومی ان ولایت طی نشستی حل و فصل گردید .

در ابتدا مولوی حمید الله ارشاد والی ولایت فاریاب و مولوی محمد میر صارم رئیس امور سرحدات، اقوام و قبایل جنگ را نابودی نسل ها خوانده و در مورد اهمیت وارزش صلح از نگاه اسلام صحبت نموده طرفین قضیه را به صلح وآشتی دعوت کردند.

بعد از مطالعه و بررسی همه جانبه موضوع از سوی هیئت فیصله نهایی  اعلان گردید که طرفین به پذیرفتن آن راضی شدند، و جوانب دخیل در قضیه نامبرده وعده سپردند که به اختلافات خود خاتمه داده، در فضای اخوت وبرادری به زندگی خویش ادامه میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا