اقتصاد

احمد ضیا مسعود: تصدی های باید مثل گذشته به فعالیت آغاز کند

کابل باختر 14 عقرب
نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب درجلسه پیرامون اصلاحات و بهبود درکارتصدی گفته است : تصدی های باید مثل گذشته به فعالیت آغاز کند.
گزارشگر آژانس باختر  می نگارد: فعالیت تصدی ها در دوران گذشته برمحور رشد اقتصادی مردم، ایجاد اشتغال  ورقابت تولیدات تصدی ها در بازار ثواب کار دانسته شد ه بود .
اما پس از تحقیق نظام بازار، بیشتر تصدی ها غیرفعال شدند وافرادی که در آنها کار می کردند  بیکار شدند .
نماینده  فوق العاده رئیس جمهور آغاز فعالیت تصدی ها را به نفع مردم  دانسته ومطرح ساخته است که اگر بازار آزاد بگون، ادامه  پیدا کند که قیمتی به اوج خود برسد واقتصاد مردم بدتر شود ، مشکلات جانبی زیاد را چون بیکاری ، نا امنی ، فرار از کشور ، معتاد شدن جوانان به مواد مخدر را به بار خواهد آورد.
ازاین گفته ها استنباط می گردد که نظام بازار درافغانستان از مسیر اصلی اقتصادی عدول کرده و به گونه ای هرج ومرج اقتصادی را درکشور به وجود آورده است واین پرسش مطرح می شود که چگونه این ناهنجاری را زدود .
این موضوع به راهکار معقول وسنجیده شده نیاز دارد ، نماینده فوق العاده رئیس جمهور اگر بتواند  ، تصدی های غیر فعال را فعال سازد  درگام نخست  فرصت های کاری بیشماری ایجاد خواهد شد وبا توجه به تولیدات باید گفت، زمینه رقابت سالم دربازار حاکم وعواید ملی رشد خواهد کرد.
درکنار آن به شمار معتادان افزوده نمی گردد وجوانان کشور به دنبال  کار غرق در آبهای بیگانه نخواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا