سیاست

شورای امنیت ملی اظهارات اخیر نماینده خاص ایالات متحده امریکا را شدیداً تکذیب نمود

کابل باختر 17 سنبله
تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز دایر گردید.
به اساس معلو مات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این جلسه که در ارگ دایر شد، ابتداء شورای امنیت ملی اظهارات اخیر جیمز دابنز نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان را مورد بحث و بررسی قرار داده، نگرانی عمیق مردم و حکومت افغانستان را در رابطه با برداشت انحرافی موصوف ابراز داشت.
جیمز دابنز نماینده خاص ایالات متحده امریکا اخیراً گفته است که "در افغانستان جنگ داخلی جریان دارد."
جلسه شورای امنیت ملی تصریح نمود که واقعیت این است که مردم افغانستان با یک حرکت تروریستی خونین که از بیرون خاک افغانستان رهبری می شود، روبرو می باشند. تنها دلیلی که می تواند حضور نظامی امریکا و ناتو در افغانستان را توجیه نماید، موجویت تروریزم و مداخلات بیرونی در کشور ما می باشد. به همین دلیل هم سازمان ملل متحد به امریکا و ناتو هدایت داد تا در افغانستان و منطقه با تروریزم مبارزه نمایند.  این درحالیست که طالبان حضور نیروهای خارجی در افغانستان را ظاهراً بهانه‌ء جنگ خود ساخته اند. پس اگر جنگ در افغانستان طوریکه نماینده خاص امریکا اظهار می دارد داخلی باشد، حضور نیروهای خارجی در افغانستان هیچگونه مشروعیت ندارد و مردم افغانستان هرگز با حضور نیروهای خارجی در کشور شان موافقت نمی کردند.
جلسه شورای امنیت ملی تاکید کرد، هر تلاشی که بخواهد ماهیت جنگ کنونی علیه تروریزم را که جامعه جهانی در کشور ما آغاز کرده برای تحقق خواست خود تغییر داده و آنرا به مثابه جنگ داخلی وانمود سازد، با عکس العمل جدی و قاطع مردم افغانستان مواجه خواهد شد.
شورای امنیت ملی با درنظرداشت واقعیت های موجود در کشور اظهارات اخیر نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان را شدیداً تکذیب می کند.
متعاقباً نتایج ارزیابی چگونگی تامین امنیت مراکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال ۱۳۹۳ توسط داکتر محمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه ارایه گردید.
شورای امنیت ملی بعد از استماع ارزیابی های انجام شده، به مسوولان امنیتی کشور و رئیس عمومی اداره مستقل ارگانهای محلی وظیفه سپرد تا مشترکآ با کمیسیون مستقل انتخابات، ارزیابی های انجام شده را مجدداْ مورد مطالعه قرارداده  و مشکلات امنیتی را در تمام ولایات کشور دقیقاْ مشخص نمایند.
شورای امنیت ملی تاکید کرد که انتخابات بدون هرنوع تاخیری از جانب کمیسیون مستقل انتخابات برگزار گردد و درین راستا خواهان جلب حمایت و همکاری اقشار مختلف مردم و جامعه مدنی گردید.
همچنان شورای امنیت ملی شجاعت و جانبازی نیروهای امنیتی کشور را که شب و روز برای دفاع از خاک و مردم کشور و دفع دسایس شوم دشمنان افغانستان تلاش می کنند، مورد ستایش و تقدیر قرار داد.
جلسه با توجه به تلفات قابل ملاحظه طالبان در این اواخر، خطاب به رهبران آنان گفت که بیشتر از این فرزندان این وطن را به دستور و اهداف بیگانه گان برای تخریب و ویرانی کشور شان استعمال ننمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا