سیاست

محمد کریم خلیلی: با توجه به شرایط حساس كشور به حرکت های جمعی و مردمی بیش از پیش نیاز می باشد

شورای هماهنگی مناطق مرکزی، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،دیدار کنندگان هدف از ایجاد شورای متذکره را به وجود آمدن چارچوبی بزرگتری برای گسترش فعالیت های اجتماعی در کشور عنوان نموده و اظهار داشتند که باتوجه به ضرورت های زمانی و این که افغانستان در شرایط حساس قرار دارد، این شورای ایجاد گردیده است.

این شورا متشکل از استادان پوهنتونها، فرهنگیان، متنفذان و محصلان می باشد. به گفته اعضای شورای هماهنگی مناطق مرکزی و با توجه به ترکیبی برای آن در نظر گرفته شده است، نیروی بالقوه ای درآن نهفته است که می تواند درجهت گسترش و هدفمند نمودن فعالیت های اجتماعی درآینده، به یک نیروی قوی اجتماعی مبدل گردد.

آنان همچنان گفتند که در ایجاد این شورا تلاش شده است که عناصر فعال و تحصیلکرده برای پیشبرد اهداف تعیین شده ای آن دور هم جمع شده و این نهاد را به وجود آورند.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور از ایجاد شورای هماهنگی مناطق مرکزی به گرمی استقبال نموده گفت که با توجه به شرایط حساسی که در افغانستان حاکم است، به حرکت های جمعی و مردمی بیش از پیش نیاز می باشد.

وی ابراز امیدواری نمود که فعالیت شورای متذکره بتواند نمادی خوبی برای گسترش حرکت های جمعی و مردمی در کشور بوده و با آغاز به کار این گونه حرکت های جمعی، با هرگونه چالشی که در مسیر توسعه و ترقی کشور مانع ایجاد می کند، باتدبیر درست و علمی برخورد صورت گیرد.

معاون رییس جمهور همچنین اظهار داشت که دولت افغانستان به گزاری انتخابات شفاف و سراسری در کشور مصصم بوده و این تنها راه انتقال سیاسی در کشور می باشد.

وی گفت از استادان پوهنتونها ، تحصیل کردگان و فرهنگیان کشور، انتظار برده می شود تا در خصوص جهت دهی و تشویق مردم  برای شرکت در انتخابات سال آینده سهم فعال داشته باشند تا افغانستان در مسیر که قرار گرفته است به پیش برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا