سیاست

احمد ضیا مسعود مشکلات محیطی مردم کاپیسا را به بررسی گرفت

کابل باختر 8 جدی
مشکلات محیطی ولایت کاپیسا در جلسه يي با اشتراك مسوولان مربوط به ریاست احمدضیا مسعود نماینده رییس جمهور دیروز به بررسی گرفته شد.
به اساس معلومات دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: این جلسه به منظور رسید ‌گی به مشکلات باشند ‌گان ولایت کاپیسا که قبلاً طی
سفر نماینده‌ فوق العاده‌ی رییس جمهور به آن ولايت منعكس يافته بود؛
با حضور وزراي احيا و انکشاف دهات، انرژی و آب، معينان وزارت هاي
معارف، صحت عامه، زراعت و آبياري، فوايد عامه، تحصيلات عالي، اداره مستقل
ارگانهاي محلي، اداره مستقل اراضی افغانستان، نمایند‌‌ گان وزارت هاي
امور داخله و دفاع ملی، رییس خدمات ملکی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و
خدمات ملکی و نماينده گان اداره عالي مبارزه با فساد اداري و اداره نظارت
رياست عمومي اداره امور به ریاست احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌
رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزار شد. درين جلسه همچنان والي، قوماندان امنيه و رييس شوراي ولايتي ولايت كاپيسا نيز حضور داشتند.
نماینده‌ فوق العاده رییس جمهور گفت که تراکم کاری در مرکز سبب شده است تا خدمات
عام المنفعه بطور سریع به ولایات ارائه نشود. احمدضیا مسعود با
اهم پنداشتن روابط نزدیک مسوولان حکومتی با مردم افزود که یکی از اصل‌های
حکومتداری خوب ارائه خدمات سریع و روابط تنگاتنگ مقامات با مردم
است؛ موصوف بیان داشت که نشست‌های رو در رو مسوولان با مردم می‌تواند این
روند را تسریع بخشد و پاسخگویی دولت برای شهروندان را شفاف تر بسازد.
نصیراحمددرانی وزیر انکشاف دهات در این نشست از تحت تطبیق 24 پروژه
عالم المنفعه از طریق شورا های مردمی در این ولایت گزارش داد وبیان داشت
که طی دو سال گذشته بیش از 31,9 میلیون دالر در بخش‌های مختلف به این ولایت به مصرف رسیده است و در بودجه سال آینده نیز 15,5 میلیون دالر بخاطر تطبیق پروژه‌های عام المنفعه در این ولایت پیشنهاد شده است.انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب از به اعلان رفتن کار بند آبدره گزارش داده افزود که چهار شرکت در دواطلبی اعمار بند آبدره اشتراک نموده است.
او ابراز امیدواری نمود که در اغاز سال آینده کار این بند بطور رسمی آغاز یابد. وزير انرژي و آب از والی و رییس شورای ولایتی کاپیسا در این نشست خواست تا زمینه ارایه خدمات برق در این ولایت را بیشتر فراهم سازد.
اسد الله محقق جهانی معين و سرپرست وزارت معارف در این جلسه با مسوولیتی که وزارت معارف دارد بیان داشت که در سال آینده براي 15 مکتب ولایت کاپیسا ساختمان تعمیر جدید و مستقل در نظر گرفته شده است.
در این جلسه همچنان با توجه به نظریات مجلس به وزارت معارف هدایت داده شدتا آنعده از دیوارهای مکاتب که خلاف قرارداد بطور خامه اعمار گردیده است موردبررسی جدی قرار گیرد.
داکتر احمدجان نعیم معین وزارت صحت عامه در این نشست از پیشبرد اعمارشفاخانه صدبستر ولایت کاپیسا به نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور گزارش داد و بیان داشت که کار ساخت شفاخانه صدبستر کاپیسا در سال 1386شروع و نظر به مشکلات در تطبیق قرارداد- اکنون مسوولیت پیشبرد اعمار آنرا به وزارت اقتصاد کشور واگذار نموده است.
حمیدالله همدرد معین وزارت زراعت-آّبیاری و مالداری نیز در این نشست ازپلان کاری این وزارت در ایجاد سردخانه‌ها در ولایت کاپیسا گزارش داد وافزود که قرار است 300 الی 400 سردخانه به ارزش 8 میلیون دالر در سال آینده به این ولایت اعمار گردد.
معین وزارت فوایدعامه نیز در این نشست بیان داشت که کار پخته کاری سرک‌ پروان-کاپیسا تقربیاً انجام یافته است؛ اما والی و رییس شورای ولایتی
کاپیسا از با کیفیت بودن سرک شاکی بودند که نماينده فوق العاده رييس
جمهور هدايت داد تا در جلسه جداگانه با حضور والی، رییس شورای ولایتی ومسوول شرکت تطبیق کننده پروژه اسفالت سرک و وزارت فوايد عامه مورد بررسي قرار گيرد
نمایند‌گان وزارت امور داخله و دفاع ملی نیز در پاسخ به مشکلات ارایه
شده وعده دادند که به خواست ها و مشکلات مطروحه پرداخته می شود. ازدیادتشکیل پولیس ملی، ایجاد قطعه عملیاتی، و تامین اعاشه پولیس محلي ازپيشنهاد هاي بود كه ارايه گرديد.
عبدالرحیم حسینیان مشاور ارشد وزارت تحصیلات عالی از تعیین رییس دانشگاه البیرونی به اعضای مجلس خبرداد و افزود که منظوری رییس دانشگاه کاپیسا ازمقام عالی ریاست جمهوری آمده است و طی روزهای آینده وی رسما به کارکنان مربوط معرفی خواهند شد.
در خصوص رفع مشكل آب و برق خواستار تعيين كميته مشتركي ازنهاد هاي ذيربط گرديد كه در زمينه هدايات لازم داده شد .
در این نشست عالم اراده معین اداره مستقل اراضی افغانستان بیان داشت که34% زمین‌های کشور توسط کارمندان کادستر سروی شده و تا 5 سال آینده باتصویب قانون اراضی تمام زمین‌های کشور سروی خواهد شد.
او همچنان افزود،هیئت جهت تشخیص اراضی مقام ولایت کاپیسا به این ولایت سفر می‌کند  درقسمت انتقال 50 جریب زمین پارک تفریحی صياد اقدامات لازم انجام ميدهد.
مسعود توخی رییس عمومی اداره خدمات ملکی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی نیز از تطبیق روند CBR به اعضای مجلس گزارش داد و افزود که دریک سال گذشته بیش از 617 بست از طریق روند CBR در پست‌های مختلف درسراسر کشور استخدام شده است و این روند جریان دارد.
احمدضیا مسعود نماینده‌یفوق العاده‌یرییس جمهور در امور اصلاحات
وحکومتداری خوب هفته قبل جهت بررسی مشکلات باشند ‌گان کاپیسا به آن ولایت سفر نمود و به مردم وعده داده بود تا مشکلات شان را با مسوولان نهادهای مسوول رو در رو در میان می‌گذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا