۱۰۰ روز

شمار زیادی از مراکز انتخاباتی در زون شرق زیر تهدید های نا امنی قرار دارند

ننگرهار/باختر/24 دلو
دوصد و بیست وهفت مرکز انتخاباتی زون شرق تحت تهدید امنیتی قرار دارد.
مسوولان امنیتی دفاتر محلی انتخابات چهار ولایت زون شرق میگویند که در آن ولایات حدود 227 مرکز انتخاباتی زیر  تهدید شدید امنیتی قرار دارد.
داکتر اختر محمد اجمل رئیس دفتر انتخابات ننگرهار به آژانس باختر گفت، در آن ولایت یکصدوچهارده مرکز رای دهی زیرتهدید امنیتی  قرار دارد.
موصوف افزود که آن ها لست مراکز رای دهی را از قبل به ادارات امنیتی  ارایه کرده بودند که ادارات امنیتی 114 مرکز را زیرتهدید امنیتی خوانده اند .
داکتر اختر محمد از مناطق مشخص نام نگرفت اما افزود که شماری از ولسوالی های که از مرکز دور افتاده اند مراکز انتخاباتی آنها با تهدید شدید امنیتی  رو به رو اند .
از سوی دیگر، سمونوال حضرت حسین مشرقیوال سخنگوی قوماندانی امنیه ننگرهار گفت که در این اواخر عملیات های تصفیوی را در  مناطقن ناامن آغاز کرده اند تا مراکز رای دهی را که زیر تهدید های امنیتی قرار  داشتند با امن سازند و پوسته ها را نیز  در آن محلات افراز نمایند.
وی افزود، همین حالا ما مصروف عملیات درولسوالی چپرهار هستیم وبرای ده مرکز رایدهی  در آن جا امنیت تامین شده است.
از سوی دیگر مسوولان کمیسیون انتخابات نورستان میگویند که دراین ولایت نیز شماری ازمراکز انتخاباتی تحت تهدید شدید امنیتی قرار دارند.
عزت الله حلیم رئیس دفتر محلی انتخابات نورستان گفت که دربرخی مناطق ناامن ولسوالی های نورستان، مراکز انتخاباتی از اثر نا امنی ها مسدود خواهد بود.
موصوف علاوه کرد که در ولسوالی های کامدیش ،برگمتال و وانت وایگل حدودهژده مرکز انتخاباتی از اثر نا امنی ها با تهدید امنیتی مواجه اند .
حلیم گفت که ازسوی ادارات امنیتی برای شان گفته شده که در مراکز مذکور به خاطری انتخابات برگزار شده نمیتواند که در آن جا مخالفان مسلح حاکم اند.
به گفته موصوف مسوولان امنیتی  گفته اندکه آن ها نمیتوانند باامکانات موجود هژده مرکز یادشده را مصوون و امنیت آنرا تامین کنند.
مسوول دفتر انتخاباتی نورستان گفت که تنها یک مرکز درولسوالی برگمتال تحت تهدید  قراردارد وهفده مرکز باقی مانده مربوط ولسوالی های وانت وایگل وکامدیش میباشد.
همچنان، نعمت الله صافی مسوول دفترمحلی کمیسیون مستقل انتخاباتی لغمان گفت که آن ها لست مراکز انتخابات را به قوماندان امنیه وادارات دیگر امنیتی  سپرده و آنها تعهد کرده اند که تلاش خواهند کرد تا امنیت مراکز انتخابات را تامین کنند.
ازسوی دیگر ،پاسوال محمد داوود امین قوماندان امنیه لغمان گفت که درتمامی ولایت لغمان 136 مرکز رای دهی بود که هفتاد وچهار مرکز آن تحت تهدید پائین ، بیست وچهار مرکز آن تحت تهدید متوسط ودوازده مرکز آن تحت تهدید شدید امنیتی قرار داشتند وبیست وشش مرکز باقی مانده در ساحاتی وجود دارند که مراکز مخالفان مسلح در آن جاها نیز وجود دارند.
وی افزود، مسوولان امنیتی  از امنیت 94 مرکز اطمینان میدهند و امنیت این مراکز را طور مصوون حفظ خواهند کرد.
داوود افزود که دراین اواخر عملیات زیادی تصفیوی را انجام داده اند و مناطق مختلف که شش مرکز انتخاباتی درساحات زیرتهدید امنیتی قرارداشتند از وجود مخالفین مسلح پاکسازی شده است و حال مردم  میتوانند که درشش مرکز یادشده با سهولت رای بدهند.
همینطور عبدالرحمن محبت رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت کنر گفت که دراین ولایت 119 مرکز رای دهی  درنظر گرفته شده است.
وی افزود که از این جمله 23 مرکز آن زیر  تهدید شدید امنیتی ودرمناطق تحت حاکمیت مخالفان مسلح قرار دارند که تا حال بازگشایی نشده اند.
مل پاسوال ارکانحرب عبدالحبیب سیدخیل قوماندان امنیه ولایت کنر نیز مشکل بیست وسه مرکز یادشده را تائید کرد.
وی گفت که این مراکز در جاهای ایجاد شده اند که طالبان مسلح حاکم اند.
به گفته موصوف، تا که درمناطق یادشده عملیات تصفیوی صورت نگیرد و پوسته های امنیتی ایجاد نشود ،گشایش این مراکز ناممکن است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا