سیاست

محمد کریم خلیلی: وحدت، همدلی و هماهنگی مردم در استحکام فصل جدید یک ضرورت حیاتی می باشد

كابل باختر 5 سنبله
اعضای شورای ندای آینده سازان افغانستان، قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس  باختر ،
این شورا متشکل از نمایندگان مردمی اسماعلیه های کشور در ده ولایت می باشد که در آن بزرگان، موسفیدان، فعالان اجتماعی، فرهنگیان و جوانان عضویت دارند. دیدار کنندگان با بیان این نکته که مردم اسماعلیه کشور عمدتا در مناطق محروم زندگی می کنند، مشکلات محیطی شماری از مناطق مربوطه را با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند.
دیدار کنندگان، نخست، نقش کمرنگ مردم اسماعلیه در ادارات دولتی را نوعی بی مهری با آن مردم عنوان نموده و بر استخدام و حضور نمایندگان خویش در ادارات دولتی تاکید نمودند. نداشتن وکیل گذر در شماری از نواحی شهر کابل که هزاران خانواده ای اسماعلیه در آن زندگی می کنند و نداشتن قبرستان عمومی، از دیگر مشکلات آنان در این دیدارعنوان شد.
همچنین اعضای شورای متذکره، خواستار داشتن سهمیه برای 200 خانواده در شهرک مهاجرین و عودت کنندگان شده و به توجه جدی دولت و ارگان های ذیربط در خصوص کمک به 975 خانواده ای متعلق به مردم اسماعلیه شدند که به گفته آنان، در زیر خط فقر زندگی می کنند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور با بیان این مطلب که درجریان تلاش و کارکرد شورای متذکره قرار دارد، ایجاد نهادهای مدنی- مردمی را برای رفع نیازمندی های مردم و رسیدگی به خواسته های آنان ضروری پنداشته گفت که والاحضرت شازاده آقاخان، رهبر اسماعلیه های جهان، از دوستان و همکاران خوب دولت و مردم افغانستان می باشد. وی همچنین گفت که مردم اسماعلیه  درمناطق مختلف کشور در بیشتر از ده سال گذشته در کنار دولت خود بوده و از برنامه های ملی دولت افغانستان قاطعانه حمایت کرداند.
معاون رییس جمهور با اشاره به مشکلات و نیازمندی های باشندگان مناطق محروم کشور، تداوم فصل جدید را بهترين زمینه برای تطبیق عدالت و زدودن پدیده های منفی در کشور دانسته و اظهار داشت که وحدت، همدلی و هماهنگی مردم در استحکام فصل جدید یک ضرورت حیاتی می باشد.
وی با تاکید به حفاظت و حراست از ارزش ها و دستاورد های دولت و مردم افغانستان طی یک دهه گذشته، فراگرفتن سواد و دانش توسط نسل جوان کشور و حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی را یک ضرورت جدی برای آینده عنوان نمود.
معاون رییس با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درسال آینده، به اخذ کارت رای دهی توسط آن عده از واجدین شرایط که تاکنون کارت نگرفته اند و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تاکید نموده و برگزاری انتخابات را تنها گزینه برای انتقال قدرت سیاسی در کشور خواند.
به گفته معاون رییس جمهور، رای مردم اراده آنان را در تعیین سرنوشت شان تمثیل نموده و دولت افغانستان نیز برای برگزاری انتخابات، شفاف، مطلوب و سراسری در سال آینده، عزم قاطع دارد.
وی همچنین دامن زدن به نگرانی های مرتبط با سال 2014 را جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان مردم افغانستان خوانده گفت که مردم افغانستان راهی را که برای تقویت و نهادینه شدن دموکرسی در سرزمین خود انتخاب کرده اند، همچنان ادامه خواهند داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا