جامعه

آموزش وهابیت در مدارس دینی جوزجان

شبرغان باختر 7 قوس
در چهل و پنج مدرسه دینی جوزجان  تندروی و وهابیت آموزش داده می شود .
شماری از عالمان  دین درجوزجان  با نگرانی از گسترش وهابیت وآموزش تندروی دراین ولایت می گویند هم اکنون حدود چهل وپنج مدرسه دینی مصروف ترویج وهابیت وآموزش های افراط گرایانه می باشند که این کار قابل تحمل نیست .
مولوی یار محمد عضو شورای علمای جوزجان می گوید افراد این گروه شماری از جوانان ونوجوانان  را که آگاهی دینی شان کم است به فرقه های انحرافی وهابی دعوت می کنند .
او می گوید این گروه درکنار مدرسه های  دینی درمکاتب وپوهنتون ها نیز عقاید سلفی را ترویج می دهند.
مولوی عصمت  الله یک  عالم دینی دیگر درجوزجان با نگرانی از این وضعیت اظهار داشت :  گروه های تندرو فعالیت هایشان را از مدرسه دینی تا اداره های دولتی گسترش داده اند .
وی افزود : این گروه جوانان  را به هدف از بین بردن عالمان دین نیز تحریک می کنند .
محمد نبی ایوبی ، مشاور امور دینی معاون اول ریاست جمهوری نیز ابراز داشت : اگر جلو فعالیت های انحرافی این گروه گرفته نشود نا امنی ها دراین و لایت بیش از بیش افزایش می یابد.
رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان نیز گفت که آنان درهمکاری با ریاست امنیت ملی این ولایت بررسی ها را آغاز  کرده اند .
اما تا اکنون به مدرکی که نشان دهند فعالیت های تندروانه در این ولایت باشد دست نیافته اند.
پیش از این عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایند گان نیز از آموزش های افراط گرایانه در مدارس وپوهنتون ها اظهار نگرانی کرد که واکنش های متفاوتی را در بین کاربران رسانه های اجتماعی درپی داشت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا