امنیت

معاون اول ریاست جمهوری برای زخمی های نیروهای امنیتی خون اهدا کرد

کابل باختر29 عقرب
سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری صبح امروز  با اهدای 500 سی سی خون ، برنامه اهدای خون را بمنظور حمایت از مجروحان نیرو های امنیتی کشور در باغ صدارت افتتاح کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون اول ریاست جمهوری پیش از آغاز این برنامه به رسانه ها گفت که اهدای خون برای کمک به زخمی ها و فربانیان جنگ در نظر گرفته شده است و ما آماده ایم که این روند را بار دیگر نیز راه اندازی کنیم و در آینده نیز از اهدای خون به قدر نیازمندی نیرو های جسور امنیتی کشور دریغ نمی نماییم.
معاون اول ریاست جمهوری از تمام مردم کشور خواست تا در این برنامه انسانی شرکت کنند و بی تفاوت نمانند زیرا نیرو های امنیتی کشور که در راه حراست از کشور عزیز شان مجروح می شوند به خون نیاز دارند.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که همه مردم افغانستان باید بدون تعصب در یک مسیر حرکت کنند، وحدت و همبستگی خویش را حفظ نمایند، و از نیرو های امنیتی شان حمایت کنند.
معاون اول ریاست جمهوری در پیوند  به وقوع حملات انتحاری دشمنان مردم افغانستان، یاد آور شد که این جریان زود گذر است و در حالی که مساعی نیرو های امنیتی ما در راستای جلو گیری از این گونه حملات ادامه دارد، با تشکیل کابینه جدید، مبارزه با بد امنی بیشتر از این سرعت خواهد گرفت.
معاون اول ریاست جمهوری در حالی که تأمین امنیت را یکی از وظایف مهم دولت خواند خاطر نشان کرد : همه توانایی های خود را بخرچ میدهم تا به وعده تأمین امنیت برای مردم خود، عمل کنم.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که درتعهد به آوردن اصلاحات در کشور پایبندیم و مبارزه بر ضد فساد را ادامه می دهیم و به هر صورت ممکن قضیه کابل بانک را نیز دنبال نموده و آن را با نتیجه یی که مردم ما توقع دارند، پایان خواهیم داد.
در این برنامه  داکتر ثریا دلیل سرپرست  وزارت صحت عامه طی سخنانی از مردم خواست که در برنامه اهدای خون شرکت کنند و به این ترتیب از مجروحان و قربانیان جنگ حمایت به عمل آورند.
وی یاد آور شد که همه وسایلی که در این برنامه غرض جمع آوری خون بکار برده می شود، یک بار مصرف اند و با معیار های صحی برابر می باشد.
در این برنامه بیش از سه صد تن از منسوبان امنیتی، و کارمندان معاونیت اول ریاست جمهوری خون اهدا کردند و بیش از یک صد و پنجاه هزار سی سی جمع آوری شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا