سیاست

داکتر عبدالله عبدالله :بریتانیا یکی از متعهدان استراتیژیک افغانستان است

کابل 10جوزا باختر
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امروز در قصر سیپدار با کارین پیرس سفیر تازه بریتانیا مقیم کابل  دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرئیه به آژانس باختر،رئیس اجرائیه در ادامه صحبت هایش افزود: بریتانیا کشور دوست و یکی از متعهدان استراتیژیک افغانستان است. حکومت وحدت ملی و مردم این کشور از نقش سازنده٬ قربانی ها و کمک های سخاوتمندانه این کشور برای افغانستان در سالیان گذشته تقدیر می کنند و خواهان ادامه و گسترش این دوستی و روابط نیک اند.
رئیس اجرائیه علاوه نمود: و حکومت وحدت ملی آماده است از نزدیک با شما و در راه تحقق برنامه های بریتانیا برای افغانستان و بهبود وگسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور کار نماید.
خانم پیرس با تشکر از استقبال رئیس اجرائیه احترامات فائقه صدراعظم بریتانیا و مردم کشور را برای رئیس اجرائیه وسیله شده گفت: کشورش به افغانستان به عنوان یکی از کشورهای دوست و هم‌پیمان نگاه می کند و به کمک های خویش به حکومت و مردم افغانستان ادامه می دهد. خانم پیرس افزود: بریتانیا از شکل گیری حکومت وحدت ملی حمایت می کند و آماده است این حکومت را طبق اولویت های آن کمک نماید.
خانم پیرس در این نشست از اراده و عزم راسخ کشورش در پیوند به اصلاحات نظام و نهادهای انتخاباتی خبرداده گفت: کشورش برای جلوگیری از تکرار بحران خواهان اصلاح نظام انتخاباتی در افغانستان است.
سفیر بریتانیا همچنان از توانائی و اعتماد به نفس قوای مسلح افغانستان تقدیر نموده و تلاش های آنان را در راستای حفظ تمامیت ارضی و ناکام سازی حملات دشمنان این کشور ستود.
در این نشست وضعیت امنیتی٬‌ روابط منطقه‌ای افغانستان٬‌ به خصوص با پاکستان٬‌ وضعیت اقتصادی و ارائه خدمات به مردم افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا