سیاست

داکتر عبدالله در مراسم فاتحه خوانی آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در تهران اشتراک کرد

کابل باختر 22 جدی
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان با هیئت همراه در مراسم فاتحه خوانی و تکریم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی که در تهران برگزار شد شرکت نمود.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، 
داکتر عبدالله عبدالله به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان مراتب همدردی و غم شریکی خود را به خاطر وفات آیت الله علی اکبر رفسنجانی یکی از بینانگذاران انقلاب ایران و از شخصیت های مهم سیاسی در این کشور به آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، دکتور حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور و خانواده آقاي رفسنجاني ابراز داشت.
وی در صحبت با مقام های عالی رتبه دولت جمهوری اسلامی ایران در گذشت نابهنگام آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی را یک ضایعه بزرگ برای ملت و دولت ایران دانست و از کارکردهای آقای رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری و پس از آن برای بهبودی روابط نیک و دوستانه با افغانستان ستایش نمود.
این مراسم در حسينیه امام خمینی (رح) و دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشتراک مقام های عالی رتبه دولت ایران و سایر کشورها برگزار شده بود.
داکتر عبدالله را در سفر به تهران قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و شمار دیگری از اعضای کابینه همراهی نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا