جهان

مذاکرات طالبان و نماینده شورای عالی صلح در چین !؟

کابل باختر/ 3/ جوزا
اخباری وجود دارد که نمایندگان شورای عالی صلح دور دیگری از مذاکرات را با نمایندگان طالبان این بار درچین انجام داده اند.
جاوید کوهستانی آگاه مسایل سیاسی به یک نشریه خصوصی گفته است که طالبان و نمایندگان شورای عالی صلح اخیراً دور دیگری از مذاکرات را در چین سپری کردند.
به گفته کوهستانی ،معصوم ستانکزی رییس دارالانشای شورای عالی صلح به روز های چهارشنبه ، پنجشنبه وجمعه هفته گذشته درچین بود او با نمایندگان طالبان مولوی عجب گل ، قاری دین محمد ، محمد حنیف و مولوی عبدالعزیز دیدار کرده است.
حرف قابل مکث در گفته های جاوید کوهستانی این است که دراین مذاکرات نماینده سازمان استخبارات نظامی پاکستان ( آی اس آی ) نیز حضور داشته است .
مسایل که در این مذاکرات روی آن بحث شد بازگشت صلح به افغانستان و آمدن طالبان به سوی دولت این کشور بود.
باید گفت خبر از مذاکرات میان نماینده شورای عالی صلح و طالبان در حالی به رسانه ها درزمیکند که طالبان و نمایندگان شورای عالی صلح چندی قبل دیداری را درقطر انجام دادند با آن که درباره نتایج مذاکرات قطر کمتر حرف زده شده مگر آگاهان سیاسی نشست چین را دنباله نشست قطر میداند.
خبر نشست نماینده شورای عالی صلح و طالبان درچین تنها از سوی یک آگاه مسایل سیاسی و یک نشریه خصوصی انعکاس یافته است و اسماعیل قاسمیار رییس روابط بین المللی شورای عالی صلح دررابطه به مذاکرات نماینده آن شورا و طالبان میگوید که اواز انجام چنین مذاکرات آگاه نیست. قاسمیار که با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت: من ازگفتگو و نشست نماینده های شورای عالی صلح با نماینده های گروه طالبان درکشور چین آگاه نیستم با چهار تن از اعضای شورای عالی صلح که من با آنها در تماس شدم از چنین موضوع آگاهی نداشتند.
باید گفت که قبلاً نیز نمایندگان دو طرف درچین یک دور از مذاکرات را سپری کرده بودند که نتیجه نداشت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا