جهان

هند تعرفه واردات کالا از پاکستان را 200 درصد افزایش داد

دهلی جدید -ایرنا-28 دلو – باختر
حکومت  هند پس از خارج کردن پا کسستان از لیست  کشور های دوست  تعرفه 200 فیصدی  برای واردات کا لا های پا کستا نی وضع کرد.
به گزارش روزنامه 'ایکانومیک تایمز'، چا پ هند ،  آرون جیتلی وزیر اقتصاد هند امروز یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت:دهلی جدید  پس از حمله تروریستی پلوامای کشمیر  ، پاکستان را از لیست کشورهای دوست خارج کرد و تعرفه گمرکی برای ورود کالاهای پاکستانی به این کشور را به 200 درصد افزایش داد.این اقدام به صادرات پاکستان به هند لطمه می زند.
ارزش صادرات پاکستان به هند در دوره  بین ما ه  حمل تا ماه قوس   381 میلیون دالر بوده است. این صادرات در سال مالی 2018 حدود 489 میلیون دالر برآورد شده بود..
آجیل، گچ، گوگرد، چرم، سنگ معدن، مواد معدنی و سمنت  مهمترین واردات هند از پاکستان را تشکیل می دهد..
در حمله روز پنجشنبه 25 دلو به نیروهای نظامی هند در کشمیر، کم ازکم 40 نیروی نظامی این کشور کشته‌ شدند.
پس از وقوع این حمله  ، دهلی جدید  'اجی بیساریا' سفیر خود در اسلام آباد را برای 'مشورت' فراخوانده است.
دهلی جدید  اسلام آباد را به دست داشتن در حمله روز پنجشنبهدر  کشمیر متهم کرده است اما وزارت امور  خارجه پاکستان به اتهامات وارده از سوی هند علیهپا کستان بدون انجام تحقیقات کافی اعتراض کرده و نقش خود را در این حمله رد کرده است.
نارندرا مودی صدراعظم هند در سخنانی تهدید آمیز که احتمال اقدام نظامی هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان را افزایش می دهد گفت:تروریست ها و حامیان آنها مرتکب اشتباه بزرگی شده اند و تاوان این اقدام را باید بدهند..
مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در گفت وگوی تلفنی با همتای هندی اش، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در 'پولواما'ی کشمیر، گفت، امریکا از حق هند برای دفاع از خود حمایت می کند.
در سال 2016 ، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر اوری به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.             آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا