جامعه

چگونه میتوان اشخاص داری معلولیت را در جامعه مدغم کرد

کابل باختر 3جدی
کارگاه آگاهی دهی در مورد نقش رسانه ها در بازتوانایی اشخاص داری معلولیت در فعالیت های اجتماعی واقتصادی در کابل دایر گردید.
به گزارش آژانس باختر ،این کارگاه که از جانب موسسه انکشافی وتوانایی به کمک مالی موسسه اندی کپ برگزار گردیده است بر محور نقش رسانه ها در خصوص شناخت ازمعلولیت ،اسباب وعوامل معلولیت وچگونگی جلوگیری از معلولیت میچرخید .
عزت الله صمیم نماینده این موسسه هدف برگزاری کارگاه را توانمند سازی افراد دارای معلولیت از لحاظ اجتماعیی ،اقتصادی وفکری خوانده گفت افراد دارای معلولیت باید به جامعه مدغم شوند ونباید از جامعه منزوی شوند .
وی که پیرامون حقوق افراد داری معلولیت صحبت میکرد  از مقامات مسوول خواست تا زمینه ها را برای سهیم ساختن این افراد در فعالیت های اجتماعی واقتصادی مطابق حال شان  فراهم نمایند .
محمد هاشم نیازی نماینده دفتر اندی کپ نیز در رابطه به نقش رسانه ها در آگاهی دهی شهروندان از اسباب معلولیت وراه های جلوگیری از آن صحبت کرده گفت رسانه ها با نشر پیام های کوچک آگاهی دهی میتواند زندگی ها را نجات دهد وجلو معلولیت ها را بگیرد .
در حال حاضر بیشتر از سه میلیون تن نفوس کشور را معلولین تشکیل میدهد و جنگ عامل عمده معلولیت در افغانستان دانسته میشود .فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا