سیاست

رئیس جمهور: نیروهای امنیتی و دفاعی ما، منسجم، قوی و هماهنگ شده اند

کابل باختر 4 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در مرکز سوق و ادارۀ وزارت دفاع ملی با هیأت رهبری بخش امنیتی و دفاعی، رؤسای نهادهای امنیتی و دفاعی و تمام قوماندانان قطعات و رؤسای نهادهای امنیتی و دفاعی زون ها و ولایات از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این جلسه که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز حضور داشت، ابتدا دگرجنرال طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ملی در رابطه به مدیریت امنیت انتخابات ولسی جرگه صحبت کرد.
وی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی طی چهار ماه پلانگذاری خوب و دقیق، تنظیم امور استخباراتی و اطلاعاتی، اجرای عملیات‌های قبل و در جریان انتخابات، اجرای عملیات‌های خاص و ضربه های هوایی، توانستند فضای مناسب را برای برگزاری انتخابات فراهم سازند.
بهرامی افزود که طی هفته های اخیر، حملات دشمن در برخی از ولایات از جمله فراه، فاریاب، ارزگان و غزنی راه اندازی شده بود که از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی با قاطعیت پاسخ داده شد.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد که اصلاحات و شفافیت در بخش های دفاعی و امنیتی اجرا می‌شود و قوای مسلح وابسته به نظام بوده، راه ما راه حق است و برندۀ جنگ خواهیم بود.
سپس داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه صحبت کرد و با تشکر از مدیریت خوب نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جریان روند انتخابات، گفت که رهبری سکتور امنیتی و همۀ مقامات به وضعیت معیشتی سربازان، خانواده های شهدا و زخمی ها توجه نمایند.
وی افزود که با مدیریت سالم، از تلفات ملکی و نیروهای امنیتی و دفاعی باید جلوگیری صورت گیرد.
متعاقباً رئیس جمهور غنی صحبت کرد و با تسلیت به‌خاطر رویداد تروریستی در لوای اول اردوی ملی در ولایت خوست، گفت که این رویداد تکاندهنده بود و باید به گونه همه جانبه بررسی شود.
رئیس جمهور افزود که حمله های اخیر تروریستی، خصوصاً حمله بالای محفل علما نشان داد که هیچ حد و مرزی از سوی مخالفان رعایت نمی شود.
رئیس جمهور غنی تصریح کرد: مسئولیت این جنایت به دوش کسانی است که فرهنگ  انتحار را ترویج کرده اند، مراکز انتحار در کشور همسایه است و طالبان با نشر اعلامیه از این مسئولیت فرار کرده نمی توانند. وی افزود که اگر طالبان واقعاً می خواهند بحیث افغان تبارز کنند، باید به صلح بپیوندند.
رئیس جمهور کشور از نقش برجستۀ نیروهای امنیتی و دفاعی در سال های اخیر ستایش کرده، گفت که حماسه‌ را که شما خلق کرده اید، باید با مردم شریک شود. شما در عمل از هیچگونه قربانی دریغ نکرده اید که این نشان‌دهندۀ روحیۀ وطن دوستی، عزم، ارادۀ و ایثار تان است.
محمد اشرف غنی با تاکید بر اینکه اصلاحات در قوای امنیتی و دفاعی عملی می گردد، گفت که در مقایسه با چهار سال گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی ما، منسجم، قوی و هماهنگ شده اند. وی افزود که قوای هوایی ما در حال سه برابرشدن است و کماندوها دو برابر شده اند و هر روز اکمال و تجهیزات شان بیشتر می گردد.
رئیس جمهور گفت که زمستان باید فصل تجدید قوا باشد، کماندوها متحرک گردند و به وظیفه اصلی شان که واردکردن ضربات به دشمن است، عمل نمایند. وی افزود که کماندوها در حالت تعرضی قرار گیرند و منحیث مشت کوبنده علیه دشمن انجام وظیفه نمایند.
رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که اردو باید متحرک باشد و پوسته ها به بیزهای متحرک مبدل شوند و از قطعات امنیت ملی و خیزش های مردمی نیز در نقاط مختلف استفاده شود تا خلاء امنیتی به وجود نیاید.
وی ضمن اینکه از عملیات موفقانه تحت رهبری لوی درستیز وزارت دفاع ملی در جاغوری و مالستان تشکر کرد، گفت که صلح خواست مردم و یک مسئولیت اخلاقی است، حکومت خواهان مذاکرات بدون قید و شرط است، نه صلح بدون قید و شرط. وی افزود: ما صلحی را می خواهیم که پایدار باشد و منافع کلان ملی در آن در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور گفت که طالبان یک بخش جنگ هستند و این بُعد داخلی به ابعاد خارجی زمینه را مساعد ساخته است. مبارزه با تروریزم و اقتصاد جرمی وظیفه اساسی و مهم ما می باشد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی، از نقش فعال نیروهای امنیتی و دفاعی در انتخابات و همکاری ماموریت حمایت قاطع تشکر کرد و خطاب به نیروهای امنیتی کشور، گفت که شما به عنوان محافظان دموکراسی عمل کردید و در انتخابات آینده نیز به همین شیوۀ مسلکی، وظیفه ملی تان را انجام دهید.
در اخیر این ویدیو کنفرانس، سترجنرال محمدشریف یفتلی لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی صحبت کرد و ضمن تشکر از مواظبت دایمی رئیس جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که شما بحیث یک سنگردار در کنار ما و زخمی ها قرار داشته و پیکرهای شهدا را بر شانه های تان حمل کرده اید.
وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بی‌طرف و از تعلقات به‌ دور اند، مربوطه به ملت بوده و از تمام افغانستان دفاع می کنند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا