جهان

صدها هزار کودک سوءتغذی افغان به درمان عاجل نیاز دارند

نیویارک/ وی او ای/ 4ثور/ باختر
دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که افغانستان از رهگذر بحران غذایی در جایگاه سوم قرار دارد و در آن کشور صدها هزار کودک متبلا به سوءتغذی حاد، به درمان عاجل نیاز دارند.
یونیسف با استناد ازگزارش شبکه جهانی علیه بحران غذایی گفته است که افغانستان با داشتن ۱۱.۳ میلیون کودک، از نظر بحران غذایی در ردۀ سومین کشور بدتر جهان قرار دارد.
گزارش تازۀ دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد که نشان می‌دهد که میزان کودکان سوءتغذی در افغانستان در ۲۰۱۹ میلادی با ۲۵ درصد افزایش نسبت به یک سال پیشتر آن، به ۲.۵ میلیون رسیده است.
اما در بین دونیم میلیون کودک سوءتغذیه در افغانستان، ۷۰۰ هزار تن به سوءتغذی حاد دچار شده اند که به گفتۀ یونیسف به درمان عاجل نیاز دارند.
یونیسف گفته است: "برای محافظت از کودکان از بدترین تاثیرات کووید-۱۹، باید اکنون برای ادامه خدمات ضروری تغذیه‌ یی برای کودکان آسیب‌پذیر در افغانستان اقدام کنیم".
در گزارش شبکۀ جهانی علیه بحران غذایی، یمن در ردۀ اول، جمهوری دموکراتیک کانگو در جایگاه دوم و افغانستان در جایگاه سوم قرار گرفته اند.
ملل متحد گفته است که بحران غذایی، روی کیفیت، مصوونیت، کمیت و تنوع غذایی کودکان تاثیر می‌گذارد.
بر اساس اطلاعات یونیسف، در کشورهایی با درآمد متوسط، دو سوم کودکان از حداقل رژیم غذایی متنوع که برای زنده ماندن، رشد و آموزش نیاز است، مستفید نیستند.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا