سیاست

شورای سرتاسری علمای افغانستان حملات هراس افگنان بالای مردم و علمای کرام را شدیداً تقبیح کرد

کابل باختر 4 قوس
شورای سرتاسری علمای افغانستان امروز تحت ریاست قضاوتپوه مولوی قیام الدین کشاف، رئیس آن شورا تشکیل جلسه داد.
به گزارش آژانس باختر، اشتراک کنندگان جلسه به اتفاق آرا اعلامیه یی را صادر نمودند که در آن حملات هراس افگنان بالای مردم و علمای کرام شدیداً تقبیح گردیده است.
۱ـ شورا یکبار دیگر حمله وحشیانه و ظالمانه دشمنان دین و وطن را بالای محفل گرامی داشت مولود مسعود سرور کاینات حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم در هوتل اورانوس شهر کابل که باعث شهادت و مجروحیت ده ها تن علمای کرام و مردم بیگناه ما گردید شدیداً تقبیح نموده آنرا خلاف تمام موازین اسلامی و انسانی می داند. این حمله بر کسانی صورت گرفته که بخاطر احترام و گرامی داشت میلاد النبی کریم صلی الله علیه وسلم گردهم آمده با تلاوت قرآن کریم، بیان سیرت و الای  پیامبر گرامی اسلام و دعوت مردم به پیروی از هدایات گهربار  آنحضرت می پر داختند که متأسفانه مورد حمله قرار گرفته و به خاک و خون کشانیده شدند با انجام این عمل دشمنان ثابت نمودند که دشمنی ایشان با دین مبین اسلام و شعایر اسلامی می باشد.
شورا برای شهدای حادثه جنت فردوس، برای مجروحین صحت کامل و عاجل و  برای بازمانده گان و خانواده های شان از بارگاه خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل استدعا می نماید و از ریاست جمهوری تقاضا می نماید تا غرض دلجویی خانواده های شهدا و تداوی مجروحین حادثه مساعدت های لازم صورت گیرد و از نهاد های امنیتی کشور میخواهد تا عاملین این جنایت را شناسایی و به پنجه قانون سپرده و بیشتر از پیش متوجه حرکات دشمن بوده و از تکرار همچو حوادث جلو گیری نمایند.
۲ـ شورا حمله بالای منسوبین لوای )۱( پیاده قول اردوی )۲۰۳( تندر در ولایت خوست که هنگام ادای نماز جمعه در مسجد صورت گرفته و باعث شهادت و مجروحیت ده ها تن از منسوبین قهرمان اردوی ملی گردیده و همچنان به شهادت رسانیدن مولوی عبدالبصیر حقانی را تقبیح نموده آنرا خلاف تعالیم دین مقدس اسلام و ارزش های انسانی می داند . حمله بالای علماء و نماز گزاران در مسجد قطعاً  کار مسلمان نبوده بلکه از جانب دشمنان دین مقدس اسلام صورت گرفته است.
پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم زمانیکه صحابه کرام را به جهاد در مقابل کفار اعزام می نمودند برایشان توصیه می فرمودند که از کشتن اطفال، زنان، موی سفیدان و کسانیکه در معابد شان مصروف عبادت می باشند اجتناب نمایند.
ولی متأسفانه اکنون به نام اسلام علیه مسلمانان به چنین اعمال دست زده می شود که در حقیقت دشمنی آشکار با اسلام می باشد. شورا برای شهدا بهشت برین، برای مجروحان صحت کامل و برای خانواده ها و اقارب شان صبر جمیل از بارگاه خداوند متعال خواهان است.
۳ـ ازینکه موسم سرما فرا رسیده و قیم مواد خوراکی و محروقاتی بسیار بلند است که برای مردم بیچاره افغانستان یک مشکل جدی ببار آورده بناءً از مقامات مسؤل دولت تقاضا میگردد تا در کنترول قیم مواد متذکره اقدامات جدی بعمل آورده از احتکار و گرانفروشی جلو گیر ی نمایند و همچنان غرض مساعدت با بیجا شده گان داخلی که از  اثر مشکلات امنیتی خانه و کاشانه شان را ترک نموده مناطق امن تر رفته اند اقدامات مقتضی بعمل آورند.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا