سیاستاخبارجامعهTOP

بهره‌برداری از سی وهشت پروژه توسعه یی در پنجشیر

بازارک ٦ دلو باختر
سی وهشت پروژه توسعه یی به کمک مالی بانک جهانی و صندوق وجهی بازسازی افغانستان در پنجشیر به بهره‌برداری سپرده شد.
الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر در مراسم افتتاح این پروژه ها که با حضور مسوولان ادارات محلی امارت اسلامی، متنفذان قومی، علماء و نمایندگان موسسات برگزار شده‌بود از تعهد امارت اسلامی افغانستان برای اعمار پروژه‌های عمرانی و توسعه یی به سطح پنجشیر اطمینان داد و اذعان کرد که در کنار نظام امارت اسلامی افغانستان هر دونر و موسسه خیری که نیت نیک برای بازسازی و نوسازی پروژه‌های زیربنای و روبنایی به پنجشیر داشته باشد ما همکار اش هستیم و از آن استقبال می‌کنیم چون نظام اسلامی یکی از راه‌کار های اساسی اش خدمت به مردم از طریق تطبیق پروژه‌های عمرانی و رشد اقتصادی در کشور است.
مولوی شیرعلی موزون رئیس احیاء و انکشاف دهات پنجشیربه آژانس باختر گفت که این پروژه‌ها که ما شاهد بهره‌برداری آن هستیم به هزینه بیش ۷۳ میلیون افغانی تحت برنامه حمایت اجتماعی و معیشت افغانستان «CHA» در پنجشیر ساخته شده است.
وی افزود که این پروژه‌ها شامل بخش های آبرسانی، زراعت، ترانسپورت، ساختمانی ونیز مساعدت های اجتماعی است که در ولسوالی شتل و آبشار پنجشیر به تازگی اعمار شده‌اند.
در این حال باشندگان پنجشیر از بهر تلاش های الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر بخاطر جذب پروژه‌های عمرانی و فراهم کردن زمینه اشتغال به هزاران جوان اظهار خوشی کرده و از آن استقبال می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا