جامعه

حامد کرزی با وارثین شهدای حادثه اخیر تروریستی در ولایت غزنی، اظهار همدردی کرد

کابل باختر 13 عقرب
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز طی دیداری با وارثین شهدای که اخیراً موتر حامل شان در اثر ماین جاسازی شده توسط طالبان در ولسوالی اندر ولایت غزنی برخورد کرد و باعث شهادت ۱۸ تن و زخمی شدن ۵ تن از راکبین آن گردید، مراتب غمشریکی و تسلیت عمیق خویش را یکبار دیگر ابراز نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، همینگونه رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در همین دیدار با پسر مولوی نورالحق یکتن از علمای جید دینی ولایت غزنی که به تاریخ ۱۲ سنبله سالروان توسط طالبان در ولایت غزنی به شهادت رسیدند، نیز ابراز تسلیت و غمشریکی نمود.
در این دیدار که در ارگ انجام شد، وارثین شهدای متذکره ضمن اینکه در رابطه به چگونگی وقوع این  حادثه به رئیس جمهور کشور معلومات دادند، از همدردی و غشمریکی رئیس جمهور تشکر کرده گفتند که هر آنچه رضای خداوند باشد ما به آن تسلیم هستیم.
وارثین شهدا ضمن اینکه خواستار تامین امنیت بیشتر مناطق شان گردیدند، خاطر نشان کردند که از دولت خوش هستیم، مگر از آنانیکه باعث درد و رنج مردم می شوند می خواهیم تا بیشتر از این سبب درد و کشتار مردم ما نشوند.
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اظهار همدردی و تسلیت عمیق به خانواده های شهدا، کمک نقدی را که برای خانواده ۱۸ تن شهید و ۵ تن مجروح و همچنان کمکی را که به خانواده شهید مولوی نورالحق طی احکام جداگانه ای منظور نموده بود، به وارثین آنان تسلیم نمود.
در اخیر این دیدار حامد کرزی به مقامات مربوط هدایت داد تا برای خانواده های شهدا زمین های رهایشی را در ولایت غزنی اعطا نماید و همچنان به ریاست عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران دستور داد تا از وارثین شهدا در لویه جرگه مشورتی نیز دعوت بعمل آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا