سیاست

دستآوردهای کنفرانس بروکسل، اصلاحات مالی و عواید ملی با رسانه ها شریک شد

کابل 18میزان باختر
محترم اجمل حمید عبدالرحیمزی، سخنگو و رئیس روابط عامه وزارت مالیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه های حکومت در مورد دستآوردهای اخیر وزارت مالیه در زمینه کنفرانس بروکسل، عواید ملی و اصلاحات مالی معلومات مفصل ارائه نمود.
به گزارش آژانس باختر، اجمل حمیدعبدالرحیمزی گفت: در کنفرانس بروکسل دستآوردها و تعهدات افغانستان با جامعه جهانی موفقانه ارزیابی گردید و اسنادیکه از طرف دولت در این کنفرانس ارایه گردید، در آن اولویت ها و ضروریات مردم افغانستان در نظر گرفته شده است و بر اساس آن جامعه جهانی 15،2 میلیارد دالر آمریکایی را برای چهار سال که سالانه 3،8 میلیارد دالر آمریکایی می شود برای افغانستان تعهد نمود.
وی افزود: دولت افغانستان به جامعه جهانی تعهد نموده که پول کمک شده را بر اساس اولویت های مردم افغانستان با در نظرداشت موثریت و مثمریت به مصرف خواهد رساند.
سخنگو و رئیس روابط عامه وزارت مالیه گفت: در دو سال گذشته در بخش مالی اصلاحاتی زیادی بوجود آمده که بادرنظرداشت آن ما سال گذشته توانستیم تا عواید ملی را 22% بیشتر از هدف تعیین شده صندوق بین المللی پول جمع آوری نماییم و توقع میرود که سال جاری نیز شاهد افزایش قابل ملاحظه در عواید کشور باشیم.
قابل تذکر است که سخنگو و رئیس روابط عامه وزارت مالیه در این کنفرانس در مورد مصرف بودجه انکشافی، اصلاحات، مبارزه با فساد اداری، ایجاد شورای عالی اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی، پلان پنج ساله وزارت مالیه در قسمت مدیریت مالی عامه، پلانهای وزارت مالیه در زمینه افزایش عواید ملی و دیدار های اخیر وزیر مالیه با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در آمریکا نیز معلومات همه جانبه ارایه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا